جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

متولی دولتی بازار مسکن کشور از اجرای دوباره طرح برخورد تعزیراتی بازار اجاره بهای مسکن خبر داد.

ابوالفضل صومعلو در گفت‌وگو با فارس مدعی شده که طرح تعزیراتی بازار اجاره‌بها که مهم‌ترین طرح دولت برای کنترل این بازار بود، در سال گذشته موفق بوده و به نفع مردم تمام‌شده است؟!طرح تعزیراتی بازار اجاره‌بها سال گذشته به‌عنوان مهم‌ترین طرح دولت برای مدیریت بازار، میزان افزایش اجاره‌بها را 14تا 15درصد نسبت به سال قبل از آن درنظر گرفته بود اما عملا این طرح در همان روزهای ابتدایی شکست خورد. اگرچه معاون مسکن وزیر راه سعی داشت

به شیوه گفتار درمانی و صرفا برای استحضار مقامات مافوق از ثبات بازار و موفقیت این طرح سخن گوید اما واقعیات بازار وی را نیز وادار به سکوت معنادار کرد، سکوتی که تا ماه‌ها ادامه داشت. اما در هفته‌های اخیر وی حتما با این توجیه که مردم دیگر تحولات بازار مسکن در سال 91را فراموش کرده‌اند، دوباره لب به سخن گشوده و این‌بار حربه القا را در پیش گرفته است. صومعلو در مصاحبه‌های اخیر خود بارها از موفقیت دولت در بازار مسکن در سال گذشته سخن گفته و با این تصور که مردم فراموشکارند، سعی در القای این موفقیت دارد. اما چه‌کسی است که افزایش 100درصدی قیمت‌های خرید و فروش و اجاره بها را فراموش کند؟

البته شاید گوینده برای خود توجیه داشته باشد که منظور متوسط قیمت‌ها در سراسر کشور است. این هم توجیه خوبی است اما قابل استناد نیست. مدیریت بازار مسکن، چه اجاره و چه خرید و فروش در شهرهای کوچک و روستاها که هنر نیست، هنر مدیریت بازار مسکن در شهرهای بزرگ و به‌ویژه تهران است. بهتر است آقای معاون در اظهارات خود این دو را از هم جدا کنند و برای هر کدام برنامه و طرح مستقل داشته باشند.

کد خبر 212267
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز