گروه اجتماعی: بازنشستگانی که تحت پوشش بیمه تکمیلی دی هستند، کماکان باید حق بیمه این شرکت را ماهانه پرداخت کنند.

علی‌اکبر خبازها، رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی با بیان اینکه امکان انصراف بازنشستگان تأمین اجتماعی از بیمه تکمیلی‌ دی وجود ندارد، گفت: افراد تحت پوشش باید تا پایان قرارداد تأمین اجتماعی با این بیمه، صبور باشند. او در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه پنج‌ماه تا پایان قرارداد تأمین اجتماعی با بیمه دی باقی مانده است، اظهار کرد: در ابتدای ثبت‌نام متقاضیان، مهلت سه ماهه‌ای برای انصراف تعیین و پس از آن نیز این مهلت یک‌ماه تمدید شد تا هر فردی که قصد دارد به افراد تحت پوشش اضافه شود یا انصراف دهد، اقدام کند. وی تأکید کرد: تا پایان قرارداد تأمین اجتماعی با بیمه تکمیلی دی امکان انصراف وجود ندارد و در هر‌ماه هزینه مربوط به بیمه از حقوق افراد کسر می‌شود.

خبازها با بیان اینکه بازنشستگان ناراضی از عملکرد بیمه دی می‌توانند از این بیمه به مراجع قضایی شکایت کنند، تصریح کرد: همانگونه که رئیس بیمه مرکزی اعلام کرده است، افراد ناراضی می‌توانند به بیمه مرکزی مراجعه کرده یا به مراجع قضایی شکایت کنند. رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی همچنین از ارسال نامه‌ای به بیمه مرکزی توسط این کانون خبر داد و افزود: در این نامه درخواست کرده‌ایم که مشکلات بازنشستگان برطرف شود و بیمه دی بدهی بیمارستان‌های طرف قرارداد را پرداخت کند تا بیماران از سردرگمی خارج شوند. وی ادامه داد: یک هفته برای پاسخ این نامه به بیمه مرکزی فرصت داده شده است.

بهترین پیشنهاد

سال گذشته خبازها در توضیح شرایط پیشنهاد شده از سوی بیمه دی گفته بود که از میان 20شرکت بیمه‌ای که پیشنهادهایشان را به کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی فرستاده‌اند، بیمه دی بهترین پیشنهادها را داده است و به همین دلیل هم کانون تصمیم گرفته که برای دریافت بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی با این شرکت قرارداد ببندد. وقتی مشکلات بازنشستگان با بیمه دی بالا گرفت، خبازها در پاسخ به این اعتراض‌ها گفت: در حال حاضر من به تمامی کانون‌های بازنشستگی اعلام کرده‌ام که از واریز حق بیمه تکمیلی بازنشستگان به بیمه دی خودداری کنند و درصورت ادامه این روند ما راهی به جز فسخ قراردادمان با این شرکت بیمه‌ای نداریم.

پیشنهاد رئیس‌کل بیمه مرکزی به بازنشستگان

سید محمد کریمی، رئیس‌کل بیمه مرکزی چهار روز پیش به بازنشستگان توصیه کرد که از بیمه دی شکایت کنند. او با اشاره به مشکلات قرارداد بیمه دی با بازنشستگان تأمین اجتماعی به خبرگزاری ایسنا گفت: بیمه‌گذار اصلی این قرارداد درصورتی که از نوع خدمات دهی شرکت بیمه رضایت ندارد، می‌تواند ابتدا به بیمه مرکزی و درصورت نگرفتن نتیجه به دستگاه قضایی طرح شکایت کند، البته با مذاکراتی که اخیراً با بیمه دی انجام شده، ان‌شاءالله قرارداد به سلامت به پایان می‌رسد.

سیدمحمد کریمی با بیان اینکه یکی از کارهای خوب که در صنعت بیمه انجام شد، آزادسازی تعرفه‌ها بود، به ایسنا گفت: متأسفانه برخی شرکت‌های خصوصی کمتر به این موضوع توجه کرده و نرخ‌ها را بدون کارشناسی اعلام کردند. وی با بیان اینکه بیمه مرکزی بعد از مشخص شدن این موضوع، از مدیرعامل بیمه دی تعهد گرفت تا در اسرع وقت مشکل بازنشستگان را حل کرده و تکلیف قرارداد شرکت را با بیمارستان‌ها مشخص کند، افزود: شرکت بیمه دی موظف به اتمام این قرارداد است و ما هم تا حد امکان به کانون بازنشستگان کمک و از برخی مطالبات بیمه مرکزی صرف‌نظر کردیم تا این شرکت بتواند به پرداخت تعهدات خود برسد.

کد خبر 212259
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز