همشهری آنلاین: نتایج ملی‌پوشان ورزش سه‌گانه ایران در مسابقه‌های قهرمانی سال 2013 آسیا در فیلیپین مشخص شد و سلمان تیموری و احسان امینیان در رده‌های سنی بزرگسالان و امید به مقام سیزدهم رسیدند.

Triathlon

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش سه‌گانه، این مسابقه‌ها با حضور ورزشکاران 16 کشور آسیایی در دو بخش مردان و بانوان در خلیج سوبیک فیلیپین برگزار شد و از ایران نیز 6 ورزشکار در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان در بخش مردان شرکت کردند.

در رقابت‌های بزرگسالان، سلمان تیموری به مقام سیزدهم دست یافت و نوید سلیمی‌پور به مقام هفدهم رسید. در این رده سنی که 23 ورزشکار از 11 کشور حضور داشتند، یوییچی هوسودا از ژاپن قهرمان شد.

به علت گرمای شدید و رطوبت 90 درصدی و برگزاری مسابقات بزرگسالان در شرایط بسیار گرم جوی، هیروکاتسو تایاما، قهرمان 4 ساله بلامنازع آسیا و نفر بیستم المپیک 2012 لندن در اواسط مسابقه از ادامه رقابت‌ها انصراف داد و ورزشکاران ایرانی به رغم عادت نداشتن به چنین هوای گرم و شرجی، با غیرت مثال‌زدنی به این مقام‌ها دست یافتند که مورد تقدیر مسئولین کنفدراسیون آسیا قرار گرفتند.

ملی‌پوشان سه‌گانه ایران در رده سنی بزرگسالان سال گذشته در مسابقه‌های قهرمانی سال 2012 آسیا در ژاپن به مقام‌های بیست و یکم و بیست و هشتم رسیده بودند.

در رده سنی امید (زیر 23 سال) مسابقه‌های قهرمانی سال 2013 آسیا، 23 ورزشکار از 9 کشور رقابت کردند که احسان امینیان به مقام سیزدهم دست یافت و محمدمهدی رحمتی در رده بیستم قرار گرفت.

در رده سنی جوانان، ساسان مالمیر پس از به پایان رساندن رقابت شنا، در بخش دوچرخه‌سواری با نقص دوچرخه خود مواجه شد و از ادامه مسابقه بازماند. در این رده سنی، 46 ورزشکار از 12 کشور رقابت کردند.

همچنین در رده سنی نوجوانان، مسعود علیزاده که تا پایان دور آخر دوچرخه‌سواری در رده اول قرار گرفته بود، به علت عدم توجیه به ادامه مسیر توسط داور جریمه شد و به رغم تلاش، در نهایت به مقام دهم رسید.

شایان ذکر است که مسعود علیزاده و ساسان مالمیر برای نخستین بار در مسابقات برون مرزی حاضر شده بودند.

سردار محمدعلی صبور، سرپرست فدراسیون ورزش سه‌گانه، سیدمهدی حسینی، رئیس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون و محمد منصورزاده، مربی تیم ملی ورزش سه‌گانه ملی‌پوشان کشورمان را در مسابقات قهرمانی آسیا همراهی کردند.

 

کد خبر 211991
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز