چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهور به همراه هیات دولت وارد فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت شد.

احمدی‌نژاد

سخنرانی در ورزشگاه شهید عضدی رشت، دیدار با جوانان، حضور در کارگروه‌های صنعت و کشاورزی و تشکیل جلسه هیات دولت از مهمترین برنامه‌های سفر یک روزه احمدی نژاد به گیلان است.

همچنین با حضور رحیمی معاون اول رییس جمهور کارخانه سیمان سبز دیلمان، حدود 13 هزار مسکن مهر و ترمینال فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت امروز افتتاح می شود.

برای ساخت کارخانه سیمان سبز دیلمان 590 میلیارد ریال و 23 میلیون یورو هزینه شد.

با اجرای این طرح برای 400 نفر مستقیم و 2 هزار نفر غیر مستقیم زمینه اشتغال ایجاد می شود.

همچنین برای ساخت 13 هزار و 471 مسکن مهر در استان گیلان نیز 5 هزار و 388 میلیارد ریال هزینه شد.

ساخت ترمینال جدید مسافربری رشت هم با اشتغال زایی 260 نفر ، 167 میلیارد ریال هزینه داشت.

تشریح برنامه‌ها پس از ورود به گیلان:

رییس‌جمهور در فرودگاه سردار جنگل رشت، برنامه‌های سفر یک روزه خود به استان گیلان را تشریح کرد.

ایسنا نوشت؛ محمود احمدی‌نژاد که دقایقی پیش به منظور انجام دور چهارم سفرهای استانی وارد استان گیلان شد، در فرودگاه سردار جنگل رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از خداوند سپاسگزارم که توفیق سفر دولت به استان گیلان عزیز را به ما داد؛ استانی که مظهر نشاط، امید، بالندگی، تلاش و پیشرفت ملت ایران است.

وی استان گیلان را دیار مردمان مومن، خداجو و خستگی‌ناپذیر عنوان کرد و افزود: مردمان استان گیلان مردمانی هستند که اندیشه ولایت علوی را از منشاء گرفتند و آن را مانند چشمه جوشان در تمام سرزمین ایران جاری کردند. گیلان دیار عالمان، سیاست‌مداران و بزرگان و دیار مبارزه با استعمارگران و همچنین کار و تولید و اخلاق است.

رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به برنامه‌های امروز خود در استان گیلان گفت: در سفر چهارم به مردم عزیزمان در رشت عرض ارادات خواهم داشت و تک تک معاونان و وزرا به شهرستان‌های این استان می‌روند و در شورای اداری شرکت می‌کنند تا برنامه‌های پیشرفت در هر شهرستان مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه "در این سفر پروژه‌های متعددی افتتاح خواهد شد"، اظهار کرد: تشکیل دو کارگروه صنعت و معدن و کشاورزی نیز از جمله برنامه‌های این سفرهاست که طی آن، روند توسعه صنعت، معدن و کشاورزی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

احمدی‌نژاد در پایان گفت: در جلسه امشب هیات دولت نیز مصوبات سه سفر قبل به این استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر مانع و مشکلی در اجرا باشد برطرف خواهد شد. همچنین به پیشنهادات جدیدی که در فاصله این سفرها شکل گرفته است می‌پردازیم.

کد خبر 211916
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز