همشهری‌آنلاین: دکتر سعید رضا عاملی استاد گروه ارتباطات و مطالعات آمریکای دانشگاه تهران در هشتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک به ارائه مقاله‌‌ای با عنوان فلسفه و مدل ارزشی و هدف گذاری روابط عمومی هوشمند یا روابط عمومی برای من و ما خواهد پرداخت.

در این مقاله تلاش می‌شود ضمن تحلیل نظری و مفهومی پیرامون روابط‌عمومی هوشمند، عملکرد‌های روابط‌عمومی هوشمند بعنوان پیوند زننده قدرتمند و سریع سازمان با فرد و همگان که زمینه ساخت اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای ارتباطی را فراهم می‌کند مورد بحث قرار گیرد. در این معنا درک فلسفه روابط‌عمومی هوشمند مستلزم شناخت منطق ریاضی همراه با ارزش‌گرایی و معناگرایی در روابط‌عمومی هوشمند است.

همچنین در این مقاله مدلی برای روابط‌عمومی هوشمند طراحی شده است که ساختار ارزش‌های کلان و هدف‌های روابط‌عمومی هوشمند را منعکس می‌کند. در مدل ارزشی و هدف‌گذاری روابط‌عمومی هوشمند بر سه ارزش بزرگ اخلاق‌گرایی، برنامه‌گرایی و تخصص‌گرایی تأکید شده است که تفسیر آن در مقاله منعکس خواهد شد.

همچنین هفت محور هدف که هم‌هدف و هم‌خروجی‌های معرفتی و فرآیندی روابط‌عمومی هوشمند محسوب می شوند، نقطه‌گذاری شده است که عبارتند از:

  1. ارزش گرایی
  2. خلاقیت
  3. حل مسئله
  4. همزمانی
  5. ارتباطات سالم
  6. طبیعت سالم
  7. فردگرا بودن

گفتنی است این همایش در تاریخ 28 اردیبهشت‌ماه و به عنوان یکی از برنامه‌های نخستین هفته روابط‌عمومی کشور (27 اردیبشهت‌ لغایت دوم خردادماه) با حضور اساتید ارتباطات و روابط‌عمومی، مدیران اجرایی، کارشناسان، فعالان و علاقه‌مندان حوزه‌های مختلف رسانه و ارتباطات برگزار می‌شود.

کد خبر 211898
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز