گروه شهری: محمد باقر قالیباف در سومین همایش شورایاران که روز یکشنبه گذشته در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، شورایاران را پرچمداران عرصه خدمت دانست و گفت: انصافا شورایاران بدون حق و حقوق و هیچ‌گونه چشم داشتی در همه زمان در دسترس مردم هستند.

قالیباف

قالیباف در حضور صدها شورایار شرکت‌کننده در این همایش گفت: خداوند را شاهد می‌گیرم که از روز نخست حضورم در مجموعه مدیریت شهری تاکنون نه‌تنها ذره‌ای از باورم به شوراها کم نشده بلکه بیشتر هم شده است و همواره این عزیزان را در کنار خود حس کرده‌ام. به گفته قالیباف، امروز اگر اتفاقی در شهر افتاده است به‌خاطر زحمات شورایاران عزیز بوده و به همین دلیل شورایاران و شهروندان در حوزه مدیریتی برای اداره جامعه سرمایه‌های محلی و ملی ما محسوب می‌شوند.

وی ضمن تشکر از همراهی و همکاری اعضای شورای اسلامی شهر تهران با شهرداری تصریح کرد: همانطور که بارها گفته‌ام شورای شهر ما با وجود تنوع سیاسی، فرهنگی و سنی مختلف میان اعضایش اما توانست یک دوره شش ساله را بدون هیچ تنشی در شورای سوم سپری کند و این از بزرگواری اعضای شورای شهر است.

قالیباف با بیان اینکه اگر مشارکت معنادار و اثرگذار مردم را فراهم نکنیم ضرر کرده‌ایم، گفت: امروز ما باید راه را برای مردم و جوانان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مدیریتی باز بگذاریم و این تنها راه نجات ما خواهد بود. از نظر شهردار تهران،‌ مشارکت یک فرایند است و به‌طور قطع محصولی از خود بر جای خواهد گذاشت که آن محصول چیزی جز پیشرفت کشور نیست؛ ضمن اینکه اگر دنبال عدالت واقعی هستیم باید این پیشرفت اتفاق بیفتد. وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه مدیریت یکپارچه شهری اتفاق بیفتد، گفت: باید تلاش کنیم تا انتخاباتی پرشور برگزار شود و ترکیبی وارد شورا شوند که همه نیازهای تخصصی شهر را تأمین کنند زیرا ما در شورا هم نیازمند اقتصاددان و اهالی فرهنگ هستیم و هم نیازداریم افرادی در حوزه عمران، ترافیک، دین و... در شورا باشند.

شورایاران؛ احیاکننده نقش محله‌ها

به گفته مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، شورایاری‌ها می‌توانند به احیای نقش قدیمی محلات کمک کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران که در سومین همایش شورایاران با عنوان «تجربه گذشته، چشم‌انداز آینده» در برج میلاد شرکت کرده بود افزود: در گذشته مشکلات محله و مردم در سطح محلات و توسط ریش‌سفیدان یا روحانیان محله به راحتی حل و فصل می‌شد اما امروزه نیز شورایاری‌ها می‌توانند به احیای نقش قدیمی محلات کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه خانواده کوچک‌ترین هسته تشکیلاتی جامعه است، محلات و شورای محلات نیز کوچک‌ترین هسته حیات شهری است، ادامه داد: در قانون اساسی شورای محل جایگاهی داشته و نام آن به میان آمده، اما قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، تشکیلات مدیریت شهری را تا شورای شهر در بر می‌گیرد و به شوراهای شهر اجازه تشکیل شورای محلات را داده که بر همین اساس، شورای شهر تهران تصمیم به ایجاد شورایاری‌ها گرفت.

کد خبر 211721
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز