یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس بحرین می‌گوید، رژیم منامه بیش از ۲۲ تن را از ماه فوریه به خاطر شرکت در تظاهرات ضد رژیم آل خلیفه بازداشت کرده است.

بحرین

به گزارش شبکه پرس تی وی، پلیس بحرین روز شنبه (۷ اردیبهشت) در بیانیه‌ای گفت که جستجو برای یافتن معترضان بیشتر ادامه دارد.

الوفاق، گروه مخالف اصلی در بحرین روز شنبه گفت که ۱۴ تن طی حمله پلیس در روزهای ۲۵ و ۲۶ آوریل (۵ و ۶ اردیبهشت) بازداشت شده‌اند.

در همین حال روز شنبه مردم روستای «دیراز» در غرب منامه، پایتخت این کشور با برگزاری تظاهراتی علیه رژیم آل خلیفه شعار سر دادند.

طی هفته‌های اخیر تظاهرات ضد رژیم در بحرین در حالی که منامه میزبان مسابقات جنجان‌برانگیز اتومبیل‌رانی فرمول یک است افزایش یافته است.

بحرینی‌ها در ۲۵ آوریل با برگزاری تظاهراتی به زندانی شدن فعالان زن بازداشت شده در ارتباط با تظاهرات ضد مسابقات فرمول یک اعتراض کردند.

اعتراضات مردم بحرین رژیم آل خلیفه که از حمایت کشورهای غربی برخوردار است، از اواسط فوریه ۲۰۱۱ میلادی آغاز شده است.

دولت بحرین بلافاصله اعتراضات مردمی را در این کشور سرکوب کرد و برای کمک به این سرکوب از نیروهای کشورهای عربی همسایه به رهبری عربستان سعودی کمک گرفت.

در جریان سرکوب معترضان صلح‌جو در بحرین، ده‌ها نفر از مردم کشته شده‌اند و نیروهای امنیتی صدها نفر از جمله پزشکان و پرستاران را دستگیر کرده‌اند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره شکنجه ۲۴ آوریل گفت اقدام رژیم آل خلیفه در لغو سفرش به بحرین، وی را عمیقا ناامید کرده است.

خوان مندز گفت رژیم بحرین با تصمیم به لغو سفر وی به بحرین تا زمانی نامشخص، به دنبال «فرار از مسئولیت» در قبال شکنجه تظاهرکنندگان است. مندز قرار بود در ماه می به بحرین سفر کند.

مندز افزود: «این تصمیمی یک جانبه از سوی مقام‌های دولتی بحرین است. متاسفانه این اولین بار نیست که دولت بحرین تلاش کرده است تا از مسئولیت به تاخیر انداختن سفر من فرار کند، سفری که قرار بود یک سال پیش انجام شود.»

عفو بین الملل نیز روز چهارشنبه این اقدام رژیم بحرین را محکوم و اعلام کرد، رژیم منامه در اجرای اصلاحات حقوق بشر جدی نبوده است.

کد خبر 211505
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز