همشهری آنلاین: مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی با اشاره به رشد کمی و کیفی این دوره از مسابقات قرآن و نماز دانش‌آموزی اظهار کرد: امسال بیش از هفت میلیون دانش‌آموز در مراحل مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی این مسابقات شرکت کرده‌اند که این آمار نسبت به سال‌های گذشته قابل توجه است.

بنیادی

محمد بنیادی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی و مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه مرحله استانی مسابقات قرآن و نماز دانش‌آموزان از دهه سوم فروردین در برخی از استان‌ها برگزار شده است، اظهار کرد: این مسابقات تا نیمه اردیبهشت‌ماه باید از سوی ادارات آموزش و پرورش تمامی استان‌ها برگزار و در نهایت نتایج مرحله استانی به اداره‌کل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش اعلام شود.

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش در ادامه عنوان کرد: برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و نماز دانش‌آموزی به منظور رقابت برگزیدگان شهرستانی و راهیابی برگزیدگان استان‌ها به مرحله کشوری است که با پایان یافتن مرحله استانی این دوره از مسابقات، برگزیدگان مرحله استانی خود را برای حضور در رقابت‌های کشوری که تابستان 92 برگزار خواهد شد آماده می‌کنند.

بنیادی با اشاره به رشد کیفی و کمی این دوره از مسابقات قرآن و نماز دانش‌آموزی، گفت: امسال علاوه بر اینکه رشته‌های حاضر در مسابقات را افزایش داده‌ایم با رشد کمی شرکت‌کنندگان روبه‌رو بوده‌ایم و تاکنون بیش از هفت میلیون نفر در مرحله مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی این مسابقات شرکت کرده‌اند که این آمار نسبت به سال‌های گذشته بسیار قابل توجه است.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم از دو سال پیش در وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: اجرای این طرح نیز که به منظور تربیت حافظان قرآن کریم بوده کمک کرده است تا آمار شرکت‌کنندگان در رشته حفظ نیز افزایش پیدا کرده و دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این بخش با آمادگی بیشتری به رقابت در زمینه حفظ نیم جزء تا حفظ کل قرآن کریم بپردازند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی به رشته‌هایی که در این دوره از مسابقات قرآن و نماز دانش‌آموزی پیش‌بینی شده اشاره کرد و گفت: مسابقات قرآن در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، حفظ و مفاهیم، صحیفه سجادیه و ... بوده و مسابقات نماز نیز در رشته‌های اذان، احکام و انشای نماز برگزار می‌شود.

وی در این بخش از سخنان خود به زمان برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن و نماز دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود: با پایان یافتن مرحله استانی مسابقات قرآن و نماز دانش‌آموزی، مرحله کشوری این مسابقات به صورت متمرکز در دو استان خراسان رضوی و قزوین برگزار خواهد شد و استان قزوین میزبان مسابقات قرائت، حفظ، مداحی و اذان بوده و استان خراسان رضوی نیز میزبانی مسابقات احکام، انشای نماز، نهج‌البلاغه، تفسیر و صحیفه سجادیه را بر عهده خواهد داشت.

کد خبر 211484
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز