مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: در ششمین جلسه ستاد ملی زن و خانواده که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، کلیات طرح بیمه زنان خانه دار و پیش‌نویس آیین نامه ستاد توانمند سازی زنان تصویب شد.

بیمه زنان

فارس نوشت: محمدرضا رحیمی در جلسه ستاد ملی زن و خانواده گفت: تلاش می‌کنیم برخی از جلسات شورای عالی اشتغال را به موضوع توانمند سازی، کار آفرینی و اشتغال زایی زنان و خانواده اختصاص دهیم تا ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی برای بانوان گامی در جهت بهبود وضعیت مادی و معیشتی و تقویت بنیه اقتصادی خانواده برداریم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به پیش‌نویس طرح بیمه زنان خانه‌دار که توسط ستاد ملی زن و خانواده تدوین شده است افزود: زنان خانه‌دار و زنان سرپرست خانوار از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند که باید با طرح‌هایی مانند طرح بیمه زنان خانه دار مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

رحیمی افزود: برای بیمه زنان خانه‌دار نیازمند طرح جامعی هستیم که همه ملزومات تحقق این طرح در نظر گرفته شده باشد و ابعاد مختلف آن در جلسات مختلف مورد بحث کارشناسی قرار گیرد.

وی افزود: باید با حضور کارشناسان ذی‌ربط مسئولین و صاحب نظران طرحی آماده شود که منجر به تقویت نقش و جایگاه زنان خانه دار در نظام اجتماعی و اقتصادی و احیای ارزش و جایگاه واقعی زنان شود.

طرح ملی آموزش خانواده «مطلع مهر» که ویژه زوج‌های جوان است و قرار بود در یکی از جلسات تخصی ستاد نهایی شود در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، همچنین پیش نویس آیین نامه تشکیل ستاد توانمندسازی، کار آفرینی و اشتغال‌زایی زنان و خانواده و همچنین پیش‌نویس طرح بیمه زنان خانه‌دار از موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح و به تصویب رسید.

کد خبر 211454
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز