همشهری‌آنلاین: رئیس جمهوری ضمن تمجید از شیخ الاسلامی و مرتضوی از استیضاح وزیر سابق کار انتقاد کرد و گفت: گنه کرد در بلخ آهنگری / به شوشتر زدند گردن مسگری. حکایت کسی است که در بیرون با یک فرد قدرتمندی درگیر شده اما حریف او نشده و حالا که زورش به او نرسیده، تلافی آن را سر اهل خانه درمی‌آورد؛ اگر با من دعوا دارید،‌ چرا با یک جوان پرکار و مومن برخورد کردید؟».

ایسنا نوشت: محمود احمدی‌نژاد در مراسم تجلیل از کارگران نمونه سراسر کشور که در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد اظهار کرد: امروز در همه جای دنیا در بازار انواع دلشمغولی‌ها رایج است، اما یک کشور با کار اصلی، تولید مفید و تلاش مستمر ساخته می‌شود.

احمدی‌نژاد با تشکر از کارگران، کارفرمایان، وزارت کار و عباسی سرپرست وزارت کار، از شیخ‌الاسلامی تشکر ویژه کرد و گفت: آقای شیخ‌الاسلامی از مدیران برجسته کشور و فردی دلسوز و پاک برای کشور هستند که 27 سال است ایشان را می‌شناسم و خدا را شکر می‌کنم، توفیق آشنایی با ایشان را به من عنایت کرده است که در دوره مدیریتشان مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشتند.

احمدی‌نژاد در ادامه به مزاح گفت: با من دعوا دارید، چرا این جوان (شیخ‌الاسلامی) را وقتی زورتان نرسید، چرا؟

احمدی‌نژاد با بیان این‌که من در خدمت کشور، کارگران و انقلاب هستم، تشکر ویژه از زنان کارگر و سرپرست خانوار کرد و گفت: گاهی انسان در زندگی صحنه‌هایی می‌بیند و در برابر عظمت یک انسان احساس کوچکی می‌کند و یکی از این صحنه‌ها، دیدن مادری است که با داشتن چند فرزند، هم نقش پدر و هم نقش مادر را ایفا می‌کند و هم کارگری می‌کند و برای تربیت فرزندان خود تلاش می‌کند و روزی حلال به خانه می‌برد.

رییس جمهور با اشاره به فرا رسیدن روز زن یادآور شد: باید این روز را به آقایان تبریک بگوییم که خداوند متعال چنین گوهری را خلق کرده است و همه باید دست مادر و همسرمان را ببوسیم همانطور که پیامبر (ص) در این زمینه توصیه کرده‌اند.

رییس جمهور همچنین نهادینه شدن سه جانبه‌گرایی در سه حوزه کارگر، کارفرما و دولت تاکید کرد و گفت: همه ما مکمل هستیم و باید همدل و همراه یکدیگر باشیم.

احمدی‌نژاد همچنین در زمینه رسیدگی به مشکلات بازنشستگان خطاب به مرتضوی پرسید در این زمینه چه اقداماتی انجام داده‌اید که مرتضوی پاسخ داد؛ آخر اردیبهشت‌ماه حداقل حقوق بازنشستگان 700 هزار تومان خواهد بود و رییس جمهور ادامه داد: این قدم اول است و با توجه به سابقه فعالیت آقای مرتضوی گام‌های بعدی نیز به سرعت برداشته خواهد شد و ما باید از تجربیات ایشان استفاده کنیم.

رییس جمهور همچنین در پاسخ به یکی از بازنشستگان حاضر در جلسه که به مصوبات اخیر مجلس برای بازنشستگان و اختصاص 25 هزار میلیارد تومان در این راستا اشاره کرد، گفت: نوشتن کاری ندارد، می‌توانیم بنویسیم 30 هزار میلیارد و یک خط بنویسیم، اما من نمی‌خواهم شعار بدهم، بلکه می‌خواهم اجرا شود و نمی‌خواهم حرف همین‌طوری بزنم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: دولت و وزارت کار، از تشکل‌های کارگری نیز حمایت خواهند کرد تا در راستای ساختن کشور از آنها بهره ببریم.

رییس جمهور در پایان گفت: ایران زیر پرچم توحید، عدالت و امام زمان (عج) خواهد درخشید و مشکلات را حل می‌کند و ملت ایران پیشگام همه ملت‌ها برای پیشرفت و عدالت خواهد بود.

فارس نیز با انعکاس اظهارات رئیس جمهور در بخشی از آن نوشت: رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به برخی برخوردها با دولت که آنها را در راستای بهانه‌جویی‌ها ارزیابی کرد نیز گریزی زد و با تقدیر از وزیر سابق کار و رفاه اجتماعی به انتقاد از استیضاح وی توسط مجلسی‌ها پرداخت.

احمدی‌نژاد گفت: آقای شیخ‌الاسلامی را 28 سال است که می‌شناسم و خدا را بابت این آشنایی سپاسگزارم و او را انسانی دلسوز، پاک و از مدیران برجسته می‌دانم.

وی ادامه داد: آقای شیخ‌الاسلامی در وزارت کار بسیار زحمت کشیده‌اند اما می‌بینید که چگونه برخورد می‌کنند و به قول معروف گنه کرد در بلخ آهنگری/ به شوشتر زدند گردن مسگری. «حکایت کسی است که در بیرون با یک فرد قدرتمندی درگیر شده اما حریف او نشده و حالا که زورش به او نرسیده، تلافی آن را سر اهل خانه درمی‌آورد؛ اگر با من دعوا دارید،‌ چرا با یک جوان پرکار و مومن برخورد کردید؟».

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنرانیش گفت: آرزو دارم بیت‌المال بین همه ملت به طور مساوی تقسیم شود اما می‌بینید که نمی‌گذارند و باید با چنگ و دندان و سنگر به سنگر کار را پیش بریم.

سعید مرتضوی و عبدالرضا شیخ الاسلام از جمله حاضران این مراسم بودند و جامعه کارگری با اهدای لوحی از وزیر سابق کار تقدیر کرد.

کد خبر 211345
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز