پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۲
۰ نفر

رزیتا شاهرخ: برخی تصور می‌کنند که رئیس بودن فقط پشت میز نشستن، سیگار کشیدن و به دیگران دستور دادن است.

ممکن است برخی افراد از این که می‌بینند کسانی هستند که از حرف‌هایشان اطاعت می‌کنند و به آنها احترام می‌گذارند احساس رضایت کنند ولی واقعیت این‌طور نیست.

متأسفانه، آنچه شما می‌بینید فقط یک درصد از زندگی آنها است، در واقع ساعات فراغت آنهاست. مطمئن باشید که رئیس بودن الزامات و خصوصیات خاصی می‌طلبد. یک رئیس هیچ وقت تعطیلی ندارد و 24 ساعت روز باید گوش به زنگ باشد.

هیچ‌کس تا به حال با نشستن در رستوران‌ها و خوشگذرانی رئیس نشده است. برای رئیس شدن باید سخت تلاش کرد و همیشه هوشیار بود. نکاتی که در زیر آمده است شما را برای رسیدن به این هدف کمک می‌کند.

1. اگر احترام می‌خواهید، احترام بگذارید:

یکی از اصلی‌ترین قوانین موجود در ریاست این است که افراد تنبل همیشه پس‌رفت می‌کنند. فقط افراد کمی هستند که خود را از این قانون جدا می‌کنند، اما اکثر مردم نمی‌دانند به قدرت رسیدن از طریق راه‌های مناسب آسان‌تر و قابل تحمل‌تر از کندن تونل به سمت بالا با دستان خودشان است. به خاطر داشته باشید که احترام گذاشتن به معنای چاپلوسی و تملق نیست.

2. تصمیم‌گیرنده نهایی خودتان باشید: تلاش برای به چنگ آوردن همه قدرت در یک زمان، نتایج متضادی در پی‌خواهد داشت. اگر درگیر یک تصمیم‌گیری هستید، ممکن است افراد کم‌طاقت دیگری این تصمیم را به جای شما بگیرند.

شما به عنوان یک رئیس باید بتوانید زیردستانتان را آنقدر تحت جذبه و اختیار خود نگاه دارید که به خود اجازه خیانت به شما را ندهند. اگر کسی به شما خیانت کرد، باید کاری کنید تا آن فرد را عبرتی برای سایر کارمندان شرکت کنید،  او را اخراج و یا از مقام خود عزل نمایید.

3. با هوشیاری و ذکاوت تمام، شر بدخواهان را از سر خود کم کنید:

یک رئیس تأثیرگذار باید بتواند رقیبان و بدخواهان را از جلوی راهش بردارد. در مسیر شما به عنوان یک رئیس ممکن است افراد به ظاهر مهربان، اما در باطن بدخواه زیادی باشد که بخواهند وارد مسیر شما شوند.

4. از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببرید:

وقتی به قدرت رسیدید، تازه زمانی است که فشار را بر روی خود احساس می‌کنید. لحظاتی وجود دارد که یک نفر با یک ایده جالب و عالی، از فرصت استفاده کرده و پاورقی بر تاریخ زندگی دیگری می‌شود.

در حقیقت، زندگی ترکیبی از تقاطع و برخوردهای بین آن افرادی است که انتخاب صحیح کردند و آنها که انتخاب نادرست کردند. برای این که نامتان ماندگار شود، باید از افرادی باشید که گوش به زنگند و از فرصت‌ها بهترین استفاده را می‌برند. برای رئیس بودن باید از فرصت‌ها استفاده کنید وگرنه پشیمان خواهید شد.

5. از همه بیشتر کار کنید:

بدون تلاش و کوشش فراوان هیچ وقت رئیس نخواهید شد. برای این که فردی معروف شوی حداقل 20 سال تلاش لازم است. اگر همیشه برای انجام کار بیشتر اشتیاق داشته و هدفمند باشید، ساعاتی را که روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید، فرصت‌های مناسبی پیش‌روی شما قرار می‌دهند و زمانی که رئیس شدید همه دوست دارند که جای شما باشند.

6. روی شخصیت خود کار کنید:

می‌توانید از یک تلاشگر 20 ساله به موفقیت یک شبه نائل شوید، فقط اگر برای آن تلاش کنید. اما برای این منظور نیازمند شخصیت هم هستید. برای خاطره‌انگیز کردن زندگی، تقلا و کشمکش نیز لازم است.

فراموش نکنید که رئیس در وادی خطر زندگی می‌کند. چیزی که به شما کمک می‌کند بتوانید مقام و موقعیت‌تان را حفظ کنید این است که کارهایی را انجام دهید که دیگران از انجام آن واهمه دارند.

کد خبر 21110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز