همشهری آنلاین: یک نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا در اظهاراتی بحث برانگیز که در صفحه اینترنتی خود منتشر کرد، اعلام کرد که پلیس فدرال آمریکا طراح اصلی بمب‌گذاری‌های هفته گذشته شهر بوستون آمریکا است.

بمب‌گذاری‌های بوستون

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روز نامه انگلیسی هافینگتون پست، "استلا ترمبلی" نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا در اظهاراتی بحث برانگیز که در صفحه اینترنتی خود منتشر کرد، اعلام کرد که پلیس فدرال آمریکا طراح اصلی بمب‌گذاری‌های هفته گذشته شهر بوستون آمریکا است.

ترمبلی پس از این اظهارات، روز گذشته (سه‌شنبه) در یک مصاحبه با پایگاه خبری "فاسترز دیلی دموکرات" نیز تاکید کرد که شواهدی وجود دارد که نشان می دهد دولت آمریکا در این بمب‌گذاری‌ها دست داشته است.

بر اساس این پایگاه خبری، این نماینده کنگره آمریکا همچنین این سوال را مطرح کرد که چرا پس از این بمب‌گذاری‌ پلیس فدرال آمریکا خانه یک دانشجوی تبعه عربستان سعودی را جستجو می‌کند و بلافاصله پس از دیدار "جان کری" وزیر خارجه آمریکا و سفیر عربستان، تحقیقات درباره این دانشجو متوقف می‌شود.

وی همچنین گفت: یکی از رای دهندگان به من یک ایمیل فرستاد که به سایتی هدایت می‌شد که در آن یک تفنگدار نیروی دریایی آمریکا می‌گفت "لطفاً وارد جنگ اطلاعاتی شوید" و عکس‌هایی از کوله پشتی‌های سیاهی نشان داد که حکایت از عملیات کثیفی داشت.

ترمبلی در ادامه تاکید کرد که وظیفه مردم عادی نیست که درباره تروریسم تحقیقات انجام دهند و همچنین پیشنهاد داد که رسانه‌ها نیز باید در اینباره بیشتر کار کنند.

وی همچنین خطاب به رسانه‌های آمریکا گفت: آیا آنقدر نابینا هستید که نمی‌خواهید حتی از دولت خود سوال کنید؟

در پی این بمب گذاری که روز دوشنبه هفته گذشته در جریان یک دو ماراتون رخ داد، 3 نفر از جمله یک کوک 8 ساله کشته و همچنین نزدیک به 200 تن دیگر زخمی شدند. پلیس فدرال پس از جنجال رسانه‌ای بسیار دو برادر تبعه چچن را به عنوان مظنون معرفی کرد که یکی از آنها توسط این پلیس کشته و دیگری که به شدت زخمی شد هنوز در بیمارستان بستری است.

کد خبر 210892
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز