چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از نوشیدنی‌های مغذی، نشاط آور و انرژی‎زای طبیعی با ارزش غذایی بالا، آب نارگیل (مایع داخل میوه نارگیل) است.

آشنایی با خواص آب نارگیل؛ نوشیدنی شفابخش

به گزارش ایسنا، این نوشیدنی برای رفع عطش در روزهای گرم تابستان بسیار مفید است. در فصل تابستان بدن انسان به دلیل تعریق زیاد، مقدار قابل توجهی آب از دست می‌دهد و آب نارگیل به دلیل دارا بودن «پتاسیم الکترولیت» و تامین ترکیب الکترولیتی در مایعات بدن، نوشیدنی سودمندی برای رفع تشنگی است.

آب نارگیل همچنین به دلیل آن که فاقد چربی است به کاهش وزن کمک می کند، احساس گرسنگی را کاهش می‎دهد و فرد پس از نوشیدن آن، احساس سیری می‎کند. این نوشیدنی همچنین تاثیر مفید در کنترل میزان قند خون دارد و از این جهت انتخاب مناسبی برای افراد دیابتی است.

علاوه بر این‎ها آب نارگیل به دلیل داشتن املاح و مواد معدنی مهم شامل پتاسیم و منیزیم، خطر تشکیل سنگ کلیه را کاهش می‌دهد. همچنین پزشکان به افرادی که کلیه‌های سنگ‎ساز دارند توصیه می‌کنند تا برای کوچک کردن سنگ‎های کلیه‌ و دفع راحت آنها از این نوشیدنی استفاده کنند.

آب نارگیل سرشار از ریزمغذی‎های ضروری برای بدن همچون ویتامین ب کمپلکس، آمینواسیدها، آنزیم‌ها و ویتامین C است.

به گزارش zee news، آب نارگیل در عین حال به سلامت پوست کمک می‌کند و تاثیر ضدپیری دارد. همچنین افرادی که پوست چرب دارند می‎توانند از این مایع مفید و مغذی به عنوان مرطوب کننده استفاده کنند.

more آشنایی با خواص آب نارگیل برای پوست

کد خبر 210860
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز