همشهری آنلاین: دبیرکل حزب مردمسالاری با بیان اینکه اگر خاتمی‌ بیاید قطعاً به نفع وی کنار می‌کشم، گفت: البته این تضمینی برای خاتمی نیست که هر کس را خواست معرفی کند حمایت کنیم، چون در این صورت چه فرقی با احمدی‌نژاد خواهد داشت؟

مصطفی کواکبیان در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برنامه‌اش برای برقراری عدالت اجتماعی چیست، با بیان اینکه عدالت‌گو بسیار است و عدالت‌جو اندک اظهار داشت: شعار عدالت را همه سر می‌دهند و در این بین ظالم‌ترین افراد نیز خود را عدالت‌خواه و عدالت‌گستر می‌پندارند. ما معتقدیم عدالت امری است که بر اساس حسن و قبح عقلی به آن اعتقاد داریم نه صرف بحث حسن و قبح شرعی؛ به این معنا که در صورت نبود توصیه‌ها و آموزه‌های دینی نیز عقل ذاتی حرکت به سمت عدالت را اقتضا می‌کند.

کواکبیان در ادامه با بیان اینکه هر چه قوه قضائیه عادلانه‌تر عمل کند جامعه عادلانه‌تر خواهد بود، تأکید کرد: بنده معتقدم عدالت سیاسی بر عدالت قضایی، اقتصادی و اجتماعی اولویت دارد.

اهم صحبت‌های کواکبیان دبیر کل حزب مردمسالاری به نقل از فارس را در ادامه بخوانید:

  • در دولت احمدی‌نژاد به شدت شاهد بی‌عدالتی در تمام زمینه‌ها بوده‌ایم، درباره ادعای وی مبنی بر افزایش پنج برابری یارانه‌ها باید این سوال را پرسید که منبع ارزی این وعده از کجا تأمین خواهد شد، این میزان پولی که برای یارانه‌ها در نظر گرفته شده نیز از بودجه عمرانی، صندوق توسعه ملی و... برداشته شده و به عنوان یارانه پرداخت می‌شود.
  • اگر از نظر دولت احمدی‌نژاد عدالت این بوده که جامعه متوسط به سمت دهک پایین و محروم کشیده شود این نوع از عدالت در دولت وی به خوبی محقق شده است!
  • باید این زائده اقتصادی را از اقتصاد کشور رها کرد، نباید مردم را صدقه‌سر بار بیاوریم.
  • آزادسازی قیمت‌ها بدون وارد شدن فشار به مردم ضروری است، یکی از راهکارهای این مهم اعطای کارت اعتباری به مردم و ممانعت از رشد نقدینگی در کشور است.
  •  در دولت احمدی‌نژاد به جای تولید ثروت توزیع مساوات فقر انجام شده که باید جامعه را از این وضعیت نجات داد.
  • بنده نمی‌گویم با برقراری ارتباط با آمریکا وضعیت کشور گلستان می‌شود ولی حداقل دیگر قطعنامه جدیدی علیه ما صادر نخواهد شد و عرب‌های منطقه هم غلط می‌کنند که از این وضعیت سوءاستفاده کنند.
  • آن زمانی که می‌توانستیم کاری کنیم قطعنامه‌ها صادر نشود، گفته شد که این‌ها ورق‌پاره است، الآن که نباید بگوییم قطعنامه‌ها تأثیر گذاشته، گرانی‌ها و تورم‌ها را ناشی از این قطعنامه‌ها می‌دانند.
  • باید دید این چسبندگی قدرت چه بر سر دولت فعلی آورده؟ هزینه 40 میلیارد تومان طبق اعلام خودشان برای حضور 38 هزار نفر در ورزشگاه چه معنایی جز تبلیغات انتخاباتی می‌تواند داشته باشد؟ که در آن جا نیز شاهد سر دادن شعار «توپ، تانک، فشفشه، ناهار ما چی می‌شه» بودیم!
  • این سفرها نیز جنبه تبلیغی دارد به طوری که نمایندگان مجلس خوزستان جلسه هیئت دولت را ترک کردند چون می‌دانستند که هیچ مصوبه جدیدی در این سفر مشاهده نمی‌شود.
  • بنده بر اساس یک تصمیم حزبی وارد این عرصه شدم و برخلاف خیلی‌ها که احساس تکلیف کردند 500 نفر از من درخواست حضور را داشتند.
  • اگر خاتمی‌ بیاید قطعاً به نفع وی کنار می‌کشم، البته این تضمینی برای خاتمی نیست که هر کس را خواست معرفی کند حمایت کنیم. البته شأن خاتمی بالاتر از این است که کسی را به جای خودش معرفی کند چون در این صورت چه فرقی با احمدی‌نژاد خواهد داشت؟
  • بنده معتقد نیستم که ما شرط حضور خود را رفع حصر از موسوی و کروبی بدانیم، ولی در مجموع باید این حصرها از بین برود و با رفع کدورت‌ها زمینه خدمت به مردم بهتر فراهم شود.
  • { خطاب به رئیس جمهور}: اگر قرار باشد که دستگاه قضایی پرونده‌ها را رو کند حتماً دو نامه‌ای که مشائی به بانک مرکزی نوشته و خواسته که پول‌ها به حساب امیرمنصور آریا واریز شود، باید مورد بررسی قرار گیرد.
  • اگر رئیس جمهور شوم در یک دوره چهارساله تورم را زیر 20 درصد و نرخ بیکاری را نیز به کمتر از 10 درصد می‌رسانم؛ این ادعای بزرگی است ولی تحقق آن را به مردم قول می‌دهم.
کد خبر 210834

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز