چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مادورو به آمریکا پیشنهاد مذاکره داد.

maduro

به‌گزارش رویترز، نیکلاس مادورو بعد از حمله‌های اخیر خود و برخی مسئولان دولتش به کشور آمریکا به اتهام دخالت در امور داخلی این کشور مسئول گروه دیپلماتیک ونزوئلا در واشنگت را تغییر داد و پیام پیشنهاد گفت‌وگو نیز فرستاد.

بحث و مجادله بین ونزوئلا و آمریکا از زمان چاوز و در طی 14 سال دوران حکومت هوگو چاوز رایج بود و همین موضوع سبب شد تا هر دو کشور سفیری در کشور مقابل نداشته باشند.

بعد از این‌که مادور با اختلاف بسیار اندک به گفته شورای ملی انتخابات این کشور در رقابت با انریکه کاپریلس،رقیب‌اصلی‌اش برنده انتخابات شد، آمریکا به‌دنبال اعتراض مخالفان و راهپیمایی مردم اعلام کرد نتیجه انتخابات این کشور و ریاست‌جمهوری مادورو را به‌رسمیت نمی‌شناسد.

همین موضع و اتهام‌های مادورو مبنی بر برنامه آمریکا برای ایجاد اختلا در جریان انتخابات ونزوئلا دور دیگری از تنش بین دو کشور را آغاز کرد. در تازه‌ترین جدل‌ها، وزیرامورخارجه ونزوئلا در بحبوحه تشکیل کابینه جدید و حضور او در اجلاس کشورهای آمریکای لاتین از برنامه مقابله‌ به مثل این کشور در صورت تحریم کشورش از سوی آمریکا خبر داد.

more دولت خیابان‌ها در ونزوئلا؛ داماد چاوز معاون رئیس جمهور شد

این درحالی‌است که سخنگوی وزارت‌خارجه کاخ سفید بعد از این اظهارات اعلام کرد کاخ‌سفید هیچ‌برنامه‌ای برای تحریم ونزوئلا در‌حال‌حاضر ندارد.

more تحریم ونزوئلا در برنامه کاخ سفید قرار ندارد

کد خبر 210815
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز