همشهری آنلاین: جورجو ناپولیتانو، رئیس جمهور ایتالیا، روز سه شنبه پس از مراسم تحلیف خود و ابقا در این سمت، رایزنی‌های خود را با احزاب و تشکل‌های سیاسی برای تعیین نخست وزیر و تشکیل دولت ائتلافی آغاز کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از رم، با وجود گذشت 2 ماه از انتخابات پارلمانی در ایتالیا این کشور همچنان در بن بست سیاسی و بدون دولت به سر می‌برد.

ناپولیتانو در مراسم تحلیف خود در نشست مشترک نمایندگان و سناتورها در مجلس نمایندگان ایتالیا، رهبران احزاب سیاسی ایتالیا را به شدت به باد انتقاد گرفت و انها را مسئول بحران سیاسی دانست.

وی تاکیدکرد: ایتالیا به شکل گیری فوری دولت جدید نیازمنداست و اگر احزاب در چارچوب ارائ نمایندگان از این دولت حمایت نکند، بی تردید تصمیمات جدی اتخاذ خواهم کرد.

رئیس جمهور 87 ساله ایتالیا به احزاب هشدار داد در صورتی که بازهم برای تعیین نخست وزیر به تفاهم نرسند، از مقام خود استعفا خواهد کرد.

ناپولیتانو همچنین از پارلمان خواست برای اصلاحات اقتصادی، حل بحران اقتصادی و مبارزه برای بیکاری و بویژه حل مشکل بیکاری جوانان به سرعت وارد عمل شوند.

جولیانو اماتو نخست وزیر پیشین ایتالیا به عنوان یکی از افرادی که احتمالا ناپولیتانو قصد دارد وی را مامور تشکیل دولت کند، مطرح است.

کد خبر 210731
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز