همشهری آنلاین: ولایتی با اشاره به ثبت نام هر سه عضو ائتلاف سه گانه در انتخابات ریاست جمهوری، گفت:آقای حداد قرار نیست از ائتلاف خارج شود. آقای لاریجانی نیز چیزی نفرموده اند و اظهار میلی نکرده اند.

علی اکبر ولایتی در نشست خبری روز سه شنبه که در خصوص اجلاس بیداری اسلامی برگزار شد در پاسخ به سئوالی در خصوص انفجار اخیر در بوستون امریکا و نسبت دادن آن به مسلمانان گفت: دشمنان جهان اسلام هر اتفاقی که رخ می دهد را به مسلمانان نسبت می دهند در حالیکه آنچه در امریکا رخ می دهد انحطاط داخلی به دلیل رفتارهای حکومت امریکا است و نابرابری ها و فساد حاکمان و مشکلات مردم این کشور حکایت از بحرانی شدن جامعه امریکا است که ربطی به اسلام ندارد.

خبرنگار لس آنجلس تایمز در رابطه با نقل قول های انتخاباتی از ولایتی سئوال کرد که به ادعای او تبلیغات است و ولایتی در پاسخ تصریح کرد:تبلیغات انتخاباتی تعریفی دارد و شورای نگهبان مراقبت می کند تا کسی از خطوط قرمز عبور نکند همانطور که تا کنون نیز نسبت به برخی دستگاه ها تذکر داده شده است.

اهم صحبت‌های ولایتی به نقل از مهر به این شرح است:

  • بنده تاکنون هیچ سخنرانی راجع به انتخابات نداشته ام اما ممکن است جلسه ای بوده که خبرنگار درباره موضوعی سئوال کرده که من پاسخ داده ام.
  • (در رابطه با شایعه کناره گیری متکی از انتخابات به نفع ولایتی) بنده صحبتی با آقای متکی نداشته‌ام.
  • (ثبت نام هر سه عضو ائتلاف سه‎گانه در انتخابات)این از نقاط قوت ائتلاف است تا هر سه نفر از امکانات موجود استفاده کنند و در تبلیغات شرکت داشته باشند.
  • بنده پیشنهادی داده‌ام که هر سه نفر در میزگرد های انتخاباتی شرکت کنند و بخشی از موضوعات را مطرح کنند و همکاری و الفت بین سه نفر را نشان دهند البته ما با هم مناظره نمی کنیم بلکه اگر این پیشنهاد پذیرفته شود در کنار هم مناظره می‌کنیم.
  • (تداخل مسئولیت ولایتی در مجمع بیداری اسلامی با ریاست جمهوری) مسئولیت من در اجلاس بیداری اسلامی مسئولیت داخلی نیست و بین المللی غیر دولتی است.
  • (شایعه خروج حداد عادل از ائتلاف سه گانه و پیوستن لاریجانی به این ائتلاف)تا جایی که اطلاع دارم آقای حداد قرار نیست از ائتلاف خارج شود. آقای لاریجانی نیز چیزی نفرموده اند و اظهار میلی نکرده‌اند.
کد خبر 210671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز