همشهری آنلاین: کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر تائید صلاحیت نشوم، کف خیابانی عمل نمی‌کنم گفت: من با نظر حزب، اعلام آمادگی برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری آینده کرده‌ام و در صورتی که خاتمی نیز این آمادگی را داشته باشد، حزب دوباره تصمیم‌گیری می‌کند؛ هر چه خاتمی می‌گوید نباید گوش داد.

مصطفی کواکبیان دوشنبه شب که به دعوت «انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز» در جمع دانشجویان این دانشگاه سخن می‌گفت، با تاکید بر حضور گسترده دانشجویان در انتخابات ریاست جمهوری آینده و تشویق بیشتر افراد جامعه برای حضور در این صحنه توسط دانشجویان، اظهار داشت: با شعار «زنده باد اصلاحات» و «دولت اخلاق» در انتخابات آینده شرکت می‌کنم.

وی در توضیح واژه «اخلاق»، گفت: این واژه مخفف کلمات «اقتصاد پیشرفته»، «خدمت بی‌شائبه»، «لغو انواع تحریم‌های بین‌المللی»، «اصلاحات همه‌جانبه» و «قانون‌مداری مقتدرانه» است.مشاهده برخی بد‌اخلاقی‌ها مانند صحبت‌های مطرح شده در یکشنبه سیاه و در آستانه انتخابات سال 88 بود که معتقدم بد‌اخلاقی باید از جامعه ما بیرون رود.

اهم اظهارات دبیر کل حزب مردمسالاری را به نقل از فارس بخوانید؛

  • 50 اولویت برنامه‌ام را پیش از ثبت‌نام اعلام می‌کنم که از این تعداد، پنج برنامه اداری، پنج برنامه اجتماعی، پنج برنامه بین‌المللی، 12 برنامه اقتصادی، 10 برنامه سیاسی و هشت برنامه فرهنگی‌ است، همچنین یک روز پیش از رای‌گیری، یک‌سوم از اعضای کابینه آینده‌ام را معرفی می‌کنم.
  • «سازمان برنامه و بودجه» حاصل 60 سال کار و برنامه‌ریزی بوده که به دلیل بی‌برنامگی دولت احمدی‌نژاد و روزمرگی این دولت در سال‌های 84 تا هم‌اکنون شاهد آن هستیم، تعطیل شد و یکی از کار‌های من در دولت کلان آینده، احیای سازمان برنامه و بودجه است.
  • پشتکار احمدی‌نژاد برای ما نقطه قوت دولت وی محسوب می‌شود اما پشتکار زمانی خوب است که با بصیرت همراه باشد.
  • در دولت احمدی‌نژاد با پدیده‌ای عجیب روبه‌رو بودیم که تا به حال نداشتیم و آن قانون‌ناپذیری یا بی‌قانونی رئیس‌جمهور و ایستادن در برابر قانون، آن هم با تفسیر‌ها و برداشت‌های ویژه بود که وی می‌گفت در صورتی که تشخیص دهد قانونی که مجلس تصویب و شورای نگهبان تائید کرده است، درست نیست، اجرا نمی‌کند.
  • از دیگر انتقاد‌هایی که به احمدی‌نژاد وارد است، بی‌انضباطی‌های مالی این دولت است که به نظر من رئیس‌ جمهور از این بی‌انضباطی‌ها به دنبال سود شخصی نبوده اما با برخی اقداماتش بر این بی‌قانونی‌های اقتصادی دامن زده است.

  • در کابینه احتمالی من در آینده، نه تنها از اصلاح‌طلبان استفاده می‌کنم بلکه چهار یا پنج وزیر اصولگرا حضور دارند و ما بر آنها به دلیل اینکه زمانی برای روی کار آمدن احمدی‌نژاد کمک کرده‌اند، منتی نداریم چرا که در دوره‌ای تفکراتی داشته‌اند.
  • من با نظر حزب، اعلام آمادگی برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری آینده کرده‌ام و در صورتی که خاتمی نیز این آمادگی را داشته باشد، حزب دوباره تصمیم‌گیری می‌کند؛ هر چه خاتمی می‌گوید نباید گوش داد.عده‌ای مرا اصلاح‌طلب واقعی نمی‌دانند که اگر منظور این افراد از اصلاح‌طلب، کسانی‌ است که در خارج از کشور به دنبال براندازی نظام هستند، اعلام می‌کنم که من از آن‌ها نیستم.
  • اصلاح‌طلبان چارچوب و ساختمان نظام را قبول دارند در حالی که برخی که خود را اصلاح‌طلب می‌دانند در پی تخریب این ساختمان هستند و باید بگویم که اصلاحات برای تقویت و بقای این نظام و حاصل خون شهدا و در چارچوب نظام و ارزش‌های دین اسلام و مطالبات مردم است.
  • اگر تائید صلاحیت نشوم، کف خیابانی عمل نمی‌کنم و در صورتی نیز که پیروز نشوم با شیرینی به رقیب پیروز تبریک می‌گویم و اعلام همکاری می‌کنم.
  • با برنامه‌ریزی و اجازه رهبری که خودشان فرموده‌اند مخالف مذاکرات نیستند و با مشخص شدن خطوط قرمز ایشان، می‌توانیم با آمریکا رابطه برقرار کنیم که باید برای بهبود روابط بین‌الملل کاری انجام دهیم و تسلیم زور‌گویی‌های قدرت‌های بین‌الملل نشویم.
کد خبر 210631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز