همشهری آنلاین: عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه رئیس‌جمهور به گونه‌ای عمل نکند که حافظه تاریخی ملت ایران اورا نبخشد، گفت: چسبندگی احمدی‌نژاد به قدرت در آخرین روزهای ریاست جمهوری بیشتر شده است.

جواد جهانگیرزاده با اشاره به سخنان رئیس جمهور در جمع مردم اهواز، توضیح داد: احمدی‌نژاد روز گذشته بحث از پرداحت ۲۵۰ هزارتومان در غالب یارانه به مردم می‌کند اما منبع آن را مشخص نمی‌کند، وی به گونه‌ای سخن می‌گوید که گویا در ابتدای دوره ریاست جمهوری خود است.

احمدی نژاد می‌خواهد چاله‌ای بزرگ برای رئیس جمهور آینده درست کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احمدی نژاد سعی دارد چاله‌ای بزرگ برای رئیس جمهور آینده درست کند، تصریح کرد: این رفتار رئیس جمهور باعث می‌شود چاله‌ای بزرگ برای نظام و رئیس جمهور بعدی ایجاد شود.

جهانگیر زاده، توضیح داد: احمدی نژاد باید صادقانه به مردم توضیح دهد که چگونه بخش قابل توجه‌ای از یارانه پرداختی به مردم، از کدام منبع غیر مشخص شده در بودجه تامین می‌شود و در صورت تحقق وعده فضایی و غیر عملیاتی پرداخت ماهیانه ۲۵۰ هزار تومان به مردم، آنها باید بنزین و حامل‌های انرژی را به چه قیمتی خریداری کنند.

رئیس‌جمهور درباره بلای اقتصادی وارده به کشور پاسخ دهد

وی ادامه داد: احمدی نژاد باید پاسخگوی این باشد که چه بلای برسر اقتصاد کشور با این حجم وسیع بیکاری، بدهکاری و معوقات بانکی آورده است و اینکه چه اتفاقی افتاده که در زمان ریاست جمهوری وی بزرگ‌ترین تخلف بانکی صورت می‌گیرد و هیچ پاسخ روشنی راجع به این اختلاس بزرگ اقتصادی از او شنیده نمی‌شود.

نظام پیمانکاری کشور امروز به خاک سیاه نشسته است

عضو هیات رئیسه مجلس، گفت: رئیس جمهور اگر پول داشت که یارانه‌ها را تا سقف ۲۵۰ هزار تومان افزایش دهد، چرا نظام پیمانکاری کشور که خود یک سرمایه عظیم ملی است، امروز بر اثر عدم پرداخت معوقات دولت به خاک سیاه نشسته است و بخش قابل توجه‌ای از صنعت کشورمان نیز به دلیل رکود سرمایه در گردش با خطر ورشکستگی مواجه شده است

جهانگیر زاده با تاکید براینکه بانک مرکزی به طور مستقیم از رئیس جمهور دستور می‌گیرد، افزود: احمدی‌نژاد با دستوری اداره کردن بانک مرکزی و با بی‌تدبیری خود مشکلات فراوانی را برای نظام بانکی کشور ایجاد کرده است که باید پاسخگوی آن باشد که چرا تورمی که کمر مردم را خم کرده است روز افزون رو به رشد است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: احمدی‌نژاد سعی دارد با ترسیم خط مشی برای رئیس جمهور آینده نگرانی خود را از انتخاب رئیس جمهوری متفاوت با خط مشی خود بکاهد، اما گویا نمی‌داند که پس از مدت کوتاهی دیگر رئیس جمهور نیست.

شورای نگهبان تحت‌تأثیر خط و نشان‌های رئیس‌جمهور قرار نمی‌گیرد

نماینده اصولگرای مجلس نهم، با بیان اینکه این برای اولین باری نیست که احمدی‌نژاد برای نهاد‌های کشور همچون شورای نگهبان خط و نشان می‌کشد، گفت: کسی یادش نرفته است رئیس جمهور برای قوه قضائیه چگونه خط و نشان می‌کشید و اعلام کرده بود کابینه من خط قرمز من است، و امروز با خط نشان کشیدن برای شورای نگهبان حرکات خود را تکرار می‌کند، اما باید به این نکته اشاره کرد که سابقه تاریخی نشان داده، شورای نگهبان هیچ‌گاه تحت تاثیر اینگونه بحث‌ها قرار نخواهد گرفت.

احمدی‌نژاد هر روز بیشتر شیفته قدرت می‌شود

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه چسبندگی احمدی نژاد به قدرت در آخرین روزهای ریاست جمهوری بیشتر شده است، تصریح کرد: همگان فکر می‌کردند احمدی‌نژاد در آخرین روزهای ریاست جمهوری خود هیاهوی کمتری به پا خواهد کرد اما گویا این‌گونه نیست و او هر روز بیشتر شیفته قدرت می‌شود، وی باید بداند نظام جمهوری اسلامی ایران عدالتخواه است و مجموعه نیروهای کشور در غالب کاندیدای ریاست جمهوری از فرزندان بزرگ ملت هستند و رئیس جمهور باید به جای ترسیم خطوط اقتصادی برای دولت آینده به فکر تفویض قدرت به رئیس جمهور آینده باشد، و در این مرحله به گونه‌ای عمل نکند که حافظه تاریخی ملت ایران او را نبخشد.

کد خبر 210591
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز