همشهری آنلاین: آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که زمان برگزاری دور جدید مذاکرات با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران پیرامون پرونده هسته‌ای تهران در حال بررسی می‌باشد.

ایسنا نوشت: مذاکرات کارشناسی ایران و آژانس در ادامه گفتگوهای قبلی در چهارچوب همکاری‌های جمهوری اسلامی و آژانس 21 می (31 اردیبهشت) در وین برگزار می‌شود.

خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد که آژانس بین المللی انر‍ژی هسته ای این خبر را تائید نکرده و گفته است در حال بررسی زمان برگزاری دور جدید مذاکرات با ایران است

قابل ذکر است در رابطه با مساله هسته ای ایران چهار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد وجود دارد که در آنها تحریم هایی علیه این کشور اعمال شده است. بعلاوه، تعدادی از کشورها و سازمان های بین المللی قطعنامه های گوناگونی را علیه ایران صادر کرده و خواستار تامین شفافیت کامل برنامه هسته ای ایران و اثبات ماهیت صرفا صلح آمیز آن هستند. در این قطعنامه ها تحریم هایی علیه جمهوری اسلامی اعمال شده و از جمله آمریکا تحریم های زیادی را علیه اشخاص حقوقی و حقیقی در رابطه با برنامه هسته ای ایران اعمال کرده است.این درحالی است که ایران برنامه هسته ای خود را کاملا صلح آمیز و در چارچوب قوانین آژانس می داند.

کد خبر 210579
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز