همشهری‌آنلاین: در جریان برگزاری نهمین همایش ملی خلیج فارس طی پانل‌های تخصصی، موضوع گردشگری سلامت در جزایر و سواحل خلیج فارس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نهمین همایش ملی خلیج فارس

نهمین همایش ملی خلیج فارسبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران (istta)، نظر به اهمیت مقوله گردشگری سلامت در بستر سواحل و جزایر گسترده و متنوع، این موضوع به عنوان بخش ویژه نهمین همایش خلیج فارس قرار گرفته است.

دبیر نهمین همایش ملی خلیج فارس با اعلام این خبر گفت: با توجه به این که گردشگری سلامت مفهومی جدید در جامعه است، این مقوله می تواند در مقاصد مختلف گردشگری در سطح کشور مورد نظر باشد. با توجه به اقتضائات موجود، تغییرات غذایی مصرف کنندگان، مسن شدن جمعیت کشور و نیاز مردم به این نوع از گردشگری، این عرصه که از زمره رو به رشدترین انواع گردشگری به حساب می آید، می تواند موردنظر مجامع علمی و تخصصی با محوریت حوزة جغرافیایی و سرزمینی باشد.

وی افزود: توانمندی های گسترده منطقه خلیج فارس در انواع مختلف گردشگری سلامت موجب شد تا دبیرخانه نهمین همایش ملی خلیج فارس به همکاری جهاددانشگاهی واحد علوم پزشکی شهیدبهشتی این عرصه را به صورت شاخص با توجه به اساتید صاحب نام و پژوهشگرانی که در این حوزه پژوهش های کاربردی و ایده های نو را مطرح می کنند، مورد نظر داشته باشد.

سرپرست مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران محورهای اصلی این پانل تخصصی را به شرح زیر بر شمرد:

  • توسعه گردشگری سلامت در خلیج فارس: فرصت‌ها و تهدیدها
  • الزامات و زیرساخت‌های توسعه توریسم سلامت در سواحل و جزایر خلیج فارس
  • آینده پژوهشی توریسم سلامت در خلیج فارس
  • تحلیل بازار سلامت از منظر گردشگری سواحل و جزایر خلیج فارس
  • اقتصاد توریسم سلامت
  • مطالعات تطبیقی گردشگری سلامت در داخل و خارج از کشور
  • ایده یابی و تجاری سازی ایده در گردشگری سلامت و ...

گفتنی است نهمین دوره همایش ملی خلیج فارس از تاریخ 9 تا 12 اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.

کد خبر 210378
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز