گروه اجتماعی - مینا شهنی: رئیس سازمان بهزیستی از دولت خواسته است تا مطابق قانون، میزان مستمری مددجویان را معادل 30درصد حداقل حقوق امسال تعیین کند.

همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی، در نشست خبری دیروز خود با اعلام این خبر گفت: در ماده واحده بهزیستی و قانون زنان آمده است که مستمری مددجویان می‌بایست 30درصد حقوق پایه سالانه تعیین و پرداخت شود، از طرف دیگر در قانون برنامه چهارم توسعه کشور هم این مستمری باید دست‌کم 40درصد حداقل حقوقی باشد که دولت سالانه اعلام می‌کند. ما براساس این قوانین دو پیشنهاد به دولت داده‌ایم که مستمری‌ها را 30 یا 40درصد حداقل حقوق معین کند.

او با تأکید بر اینکه اگر این اتفاق بیفتد و دولت به یکی از این درخواست‌ها عمل کند، یک گام مثبت برای مددجویان برداشته شده است، ‌افزود: دولت در حال حاضر منتظر نتیجه بررسی لایحه بودجه از سوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی است، اما در هر صورت پیش‌بینی می‌کنیم که حداقل 25درصد به مستمری مددجویان بهزیستی اضافه شود.

هاشمی در پاسخ به سرنوشت لایحه اورژانس اجتماعی توضیح داد: در حال حاضر ما به لایحه اورژانس اجتماعی نیازی نداریم و با توجه به قوانین بالادستی، آیین‌نامه اجرایی را تصویب و به مراکز ابلاغ کرده‌ و فازهای توسعه اورژانس اجتماعی را تعریف کرده‌ایم. از دیگر نکاتی که رئیس سازمان بهزیستی در این نشست توضیح داد می‌توان به موفقیت اجرای طرح آفتاب‌ اشاره کرد.

این طرح عبارت از سفرهایی بود که طی سال گذشته رئیس سازمان بهزیستی به تمامی استان‌های کشور داشت و در این سفرها براساس هماهنگی‌هایی که از پیش صورت گرفته بود پرونده تعدادی از مددجویانی که مشکلات حاد و حل‌نشده داشتند مورد بررسی قرار می‌گرفت. براساس گفته‌های هاشمی 11هزار خانواده در این طرح توانمند شده‌اند و بسیاری از استانداران تقاضای تکرار این سفر ها را دارند.

کد خبر 210371
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز