یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: داده های یک نظرسنجی نشان می دهد که محبوبیت فرانسوا اولاند رییس جمهوری سوسیالیست فرانسه در جریان ماه گذشته میلادی نیز دستخوش کاهش بوده و به 25 درصد تقلیل یافته است.

به گزارش ایرنا نظرسنجی موسسه ایفوپ فرانسه که نتایج آن روز یکشنبه در روزنامه دیمانش انتشاریافت، نان می دهد که جایگاه مردمی اولاند، فقط در ماه آوریل شش رتبه کاهش داشته است.

بررسی ها همچنین نشان می دهد که نیکلا سارکوزی رییس جمهور راستگرای پیشین فرانسه در دوره ریاست جمهوری پنج ساله خود حتی در بدترین شرایط نیز به این میزان سقوط نکرده است.

جایگاه مردمی اولاند ظرف حدود 11 ماه از راهیابی به الیزه همواره روند کاهشی تدریجی را طی کرده است.

به اعتقاد کارشناسان، عملی نشدن سریع وعده های بزرگ اقتصادی و اجتماعی اولاند، لاینحل ماندن معضل اجتماعی بزرگ بیکاری و روند اخراج جمع زیادی از حقوق بگیران برخی واحدهای صنعتی و تولیدی در ماههای اخیر و ادامه آن برای آینده، کاهش نسبی قدرت خرید مردم و مواردی از این دست، از جمله دلایل کاسته شدن سریع از محبوبیت مردمی اولاند است.

ایجاد اشتغال انبوه، افزایش قدرت خرید شهروندان، رفع بیکاری، رفع معضل اقتصادی و اجتماعی دامنگیر با فراهم کردن زمینه رشد اقتصادی و عدم اتکا صرف به طرح های ریاضتی که به اقشارجامعه اسیب می رساند، از جمله وعده های اجتماعی و اقتصادی 60 گانه بزرگ اولاند در جریان مبارزات انتخاباتی سال 2012 است.

کد خبر 210347
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز