یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور سابق شبکه خبری سی بی اس در امور خاورمیانه گفته است رسانه‌های امریکایی از بمب گذاری‌های بوستون برای پیشبرد اهداف اسلام هراسانه خود استفاده می‌کنند.

آمریکا

جک شاهین، مولف کتاب « عرب‌ها، قومی شرور و بد» در گفت و گو با بخش امریکای پرس تی وی ، اقدام برخی از عوامل « غیرمسئول» در رسانه‌های امریکایی را در نشان دادن غرض ورزی خود در قبال مسلمانان به هنگام پوشش انفجارهای بوستون به باد انتقاد گرفت

جک شاهین افزود: «مشکلی که همواره وجود داشته و دارد این است که روزنامه نگاران غیر مسئول و ناشرانی چون نیویورک پست و گروه‌های ویژه ذی نفع از چنین رویدادهای تراژیک برای بدنام کردن تمامی مسایل مرتبط با اسلام سوء استفاده می‌کنند.»

وی افزود: «در نتیجه، مردم بی‌گناه متحمل مشکلاتی شده و در برخی از موارد کشته می‌شوند، حملات خرابکارانه علیه مساجد انجام و آزار و اذیت‌هایی صورت می‌گیرد و مردم صدمه می‌بینند.»

اظهارات این تحلیلگر سیاسی پس از آن بیان شد که نیویورک پست به دروغ گزارش داد، مظنون بمب گذاری‌های بوستون یک تبعه عربستانی است.

این روزنامه همچنین روز جمعه از حمله به مردی بنگلادشی ساکن برونکس که برخی از گروه‌های یاغی وی را اشتباه یک تبعه عرب دانسته بودند، خبر داد.

در اثر انفجار ۲ بمب در نزدیک خط پایان مسابقات دوی ماراتون در بوستون که ۱۵ آوریل به وقوع پیوست ۳ نفر کشته و بیش از ۱۷۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

پلیس روز جمعه دومین مظنون انفجارهای بوستون را بازداشت کرد. این مظنون ۱۹ ساله که جوهر سارنائف نام دارد روز جمعه (۳۰ فروردین) در قایقی در حیاط یکی از خانه‌ها در شهر «واترتاون» دستگیر کرد.

مظنون دیگر این حادثه که بر اثر شدت جراحت‌های ناشی از گلوله‌های نیروهای پلیس در بیمارستان جان باخت، برادر بزرگ‌تر وی به نام تامرلن بود. این دو مظنون در هنگام درگیری با نیروهای پلیس که در ساعات ابتدایی روز جمعه در واترتاون در حومه بوستون روی داد به مواد منفجره و اسلحه مسلح بودند.

اسلام هراسی به طور سیستماتیک در امریکا در حال ترویج و از حمایت مالی برخوردار است. نتایج تحقیقات مرکز پیشرفت امریکا تحت عنوان "هراس، ریشه‌های شبکه اسلام هراسی در امریکا" از تلاش جمعی گروه‌های صهیونیستی در ترویج اسلام هراسی پرده برداشته است.

این تحقیقات نشان می‌دهد که گروه‌های صهیونیستی که از حمایت مالی دولت امریکا برخوردارهستند، به طرق مختلف از جمله کتاب‌ها، گزارش‌ها، وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها و اظهارات حساب شده، برای ایجاد نفرت و ترس از اسلام تلاش می‌کنند.

کد خبر 210293
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز