همشهری‌آنلاین: معاون وزیر راه با اشاره به رشد قیمت لوازم یدکی ناوگان عمومی و تورم سالیانه گفت: برای حفظ کیفیت خدمات انواع ناوگان مسافری بین‌شهری و جبران زیان ناوگان حمل بار جاده‌ای، حداقل افزایشی در نرخ‌های بلیت و کرایه حمل بار اعمال می‌شود.

فارس نوشت: شهریار افندی‌زاده درباره افزایش نرخ‌ بلیت‌های اتوبوس بین‌شهری و کرایه حمل در کامیون‌ها به دلیل افزایش تورم در سال جاری، اظهار داشت: رانندگان حمل و نقل عمومی همکاری مطلوبی با دولت در اجرای فاز‌ اول هدفمندی یارانه‌ها داشتند.

وی ادامه داد: نوروز امسال ناوگان عمومی بین‌شهری خدمات مطلوبی به مسافران ارائه داد که باید از همکاری انواع ناوگان مسافری برون‌شهری (اتوبوسی، مینی‌بوسی و سواری کرایه) در جابه‌جایی مسافران نوروزی قدردانی کنم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: در ایام نوروز نرخ بلیت‌های اتوبوس حداکثر تا سقف 20 درصد افزایش یافت، اما طبق وعده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پس از پایان طرح نوروزی این نرخ کاهش یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اما به هر حال به دلیل شرایط اقتصادی موجود، تورم سالیانه، رشد قیمت قطعات فنی ناوگان و برخی مشکلات پیش‌روی انواع ناوگان برون‌شهری، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، جلساتی را با کانون‌ها و انجمن‌های شرکت‌های حمل و نقلی برگزار کرد که این جلسات کماکان ادامه دارد.

افندی‌زاده اظهار داشت: تورم بر نرخ انواع کالاها تأثیرگذار بوده است و قطعاً هزینه‌های شرکت‌های حمل و نقلی نیز افزایش یافته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: در راستای افزایش کیفیت خدمات شرکت‌ها و سهولت در تهیه لوازم یدکی و قطعات نظیر لاستیک و روغن، ‌نرخ‌های کرایه باید واقعی‌تر شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: هم‌اکنون در این جلسات موضوع حداقل میزان افزایش نرخ بلیت ناوگان عمومی مسافری بین‌شهری بررسی می‌شود و مواردی مطرح است.

وی اظهار داشت: این جلسات کماکان در حال برگزاری است و به محض توافق در اصلاح قیمت‌ها، افزایش قیمتی که احتمالاً وجود خواهد داشت، اعلام رسمی خواهد شد.

افندی‌زاده با تأکید بر اینکه پس از اخذ مجوزهای لازم این میزان افزایش نرخ‌ها اعلام خواهد شد، گفت: قطعاً در اردیبهشت ماه نرخ‌های جدید اعلام رسمی می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: موضوع رشد کرایه، مشمول نرخ‌های جابه‌جایی کالا در بخش کامیونی نیز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تلاش می‌کنیم با همکاری انجمن‌ها و اصناف در بخش حمل و نقل عمومی بین‌شهری، کمترین افزایش در نرخ‌های حمل در بخش باری و مسافری اعمال شود تا هزینه‌های شرکت‌های مسافری و باری تأمین شود ضمن آنکه فشار چندانی بر صاحبان کالا و مسافران وارد نشود.

کد خبر 210217
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز