یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دوره های جدید کلاس های دیدن در عکاسی، تاریکخانه دیجیتال یک و عکاسی پایه یک در موسسه ماه مهر برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ماه مهر، کلاس دیدن در عکاسی توسط هنرمند شاخص عکاسی کشور نصرالله کسرائیان برگزار می‌شود.

کسرائیان درباره عکس و عکاسی می‌گوید: عکس همه جا هست، عکاسها جز پیدا کردن و ثبت آن در کار دیگری نمی‌کنند.

در واقع تفاوت یک عکاس و یک غیر عکاس هم چیزی جز این نیست. یک صخره را همه می‌بینند، اما فقط عکاسها متوجه می‌شوند که آن صخره عکس می‌شود یا نه.

کلاس دیدن در عکاسی شامل مجموعه مباحثی درباره همین مسایل است. این کلاس روزهای پنجشنبه ساعت 14 تا 17 برگزار می‌شود و علاقمندان تا 5 اردیبهشت برای ثبت نام در این دوره فرصت دارند.

همچنین کلاس عکاسی پایه یک زیر نظر ساسان افشار زاده، هنرمند و مدرس عکاسی برپا می‌شود و به مجموعه ای از مسایل فنی هنر عکاسی و رفع مشکلات و ضعف های هنرجویان در امور فنی عکاسی اختصاص دارد.

در این دوره آشنائی با نورسنج و نوردهی نرمال؛ آشنائی با دیافراگم، عمق میدان و کنترل وضوح تصویر؛ آشنائی با عملکرد شاتر و تاثیر سرعت های مختلف بر تصویر موضوع های متحرک؛ تنظیم دمای رنگی نور بر مبنای نور سفید؛ عکاسی آزاد و تهیه عکس هائی با تنظیم های نرمال آموزش داده می‌شود.

این کلاس روزهای یکشنبه ساعت 17 تا 20 دایر هستند و علاقمندان تا روز سوم اردیبهشت برای ثبت نام در این کلاس فرصت دارند.

کلاس تاریکخانه دیجیتال یک نیز دیگر کلاس عکاسی است که علاقمندان به هنر عکاسی می‌توانند برای ثبت نام در آن تا دوم اردیبهشت ماه اقدام کنند. این کلاس توسط علیمراد عناصری اموزش داده خواهد شد.

او درباره تاریکخانه دیجیتال می‌گوید: با گسترش و همه گیر شدن ابزارها و شیوه های دیجیتال در عکاسی، نیاز عکاسان به نرم افزارهای پردازش و ویرایش عکس روز به روز بیشتر می‌شود.

در این کارگاه کوشش می‌شود آشنایی آغازین با فتوشاپ و برخی نرم افزارهای هماهنگ با آن، همراه با یادآوری بخشی از مبانی هنرهای تجسمی باشد.

هنرجویان عکاسی با گذراندن این دوره آمادگی های نخستین برای کارگاه های تخصصی واپسین را پیدا می‌کنند.

این کلاس روزهای شنبه ساعت 17 تا 20 از 7 اردیبهشت برپا می‌شود.

 

کد خبر 210202

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز