تورگردان‌های ایرانی پیش‌بینی کرده‌اند که امسال ورود گردشگران خارجی به کشور با رشد همراه شود.

گردشگری خارجی

 به گزارش ایسنا و به گفته آژانس‌دارها، استقبال گردشگران خارجی امسال برای سفر به ایران خوب بوده و در نیمه نخست فروردین ماه فرصت سفر به ایران برای گردشگران خارجی ایجاد شده است.

ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران ورود گردشگران خارجی در نیمه نخست فروردین‌ماه به کشور را با 30 درصد رشد اعلام کرد و گفت: برای اردیبهشت‌ماه و نیمه نخست خردادماه هم روزهای خوبی پیش‌بینی می‌شود. وی ارزیابی خود را براساس درخواست آژانس‌های خارجی برای اجرای تور در ایران اعلام کرد و گفت: تورگردان‌ها پیش‌بینی می‌کنند در نیمه دوم سال نیز ورود گردشگران خارجی به کشور خوب باشد؛ به شرط آنکه قیمت‌ها گران نشود، تصمیم‌های نامناسب برای صنعت گردشگری گرفته نشود، ‌ هتل‌ها نرخ‌ها را ارزی نکنند و وزارت امور خارجه هم در صدور روادید همراه‌تر باشد. پورفرج‌ در تشریح وضعیت ورود گردشگران خارجی افزود: سال‌های پیش در نیمه نخست ماه فروردین تور زیادی از گردشگران خارجی نداشتیم ولی امسال حجم درخواست‌ها آنقدر زیاد بود که مجبور شدیم برای این زمان هم مسافر بپذیریم.

وی گفت: حجم این درخواست‌ها تا پایان فصل بهار زیاد است و فکر می‌کنم در این فصل، ورود گردشگران خارجی تا 30 درصد رشد داشته باشد، البته اگر نرخ‌ها تغییر نکند همین اوضاع را تا پایان سال شاهد خواهیم بود. به گفته پورفرج، تقاضا از اروپا برای سفر به ایران زیاد است و همچنان متقاضیان گشت‌های تاریخی و فرهنگی در ایران، بیشترین سهم را به‌خود اختصاص داده‌اند. رئیس جامعه تورگردانان ایران در عین حال با اشاره به روند صدور روادید در ایران برای گردشگران خارجی، گفت: روند صدور روادید در تهران مناسب است ولی وضعیت صدور روادید در برخی کنسولگری‌های ایران در خارج از کشور باید تسریع شود.

افشین عزیزی نیز که مسئولیت یکی از آژانس‌های گردشگری وابسته به بنیاد مستضعفان را برعهده دارد‌ وضعیت ورود گردشگران خارجی را خوب ارزیابی کرد و گفت: بعد از چند سال حسرت به دلی‌، سرانجام بازار گردشگری ایران هم خوب شد‌ ولی باید مسئولان همراه‌تر باشند تا این روند خوب پیش رود. وی افزود: اگر وزارت خارجه ویزای ایران را حذف کند، مطمئن باشد‌ که ورود گردشگران به ایران تحت کنترل خواهد بود و هیچ مشکلی پیش نمی‌آید، چون گردشگران معمولا از کانال‌ها و آژانس‌های محدودی به ایران سفر می‌کنند و ما به‌عنوان آژانس‌دار نسبت به اعمال و رفتار تک‌تک گردشگران پاسخگو هستیم.

عزیزی افزود: چراغ گردشگری در حال خاموش شدن بود، اما حالا اوضاع مقداری بهتر و شرایط آرام‌تر‌شده و مطمئنم در نیمه دوم سال نیز شرایط به همین روال پیش می‌رود، چون تمایل برای سفر به ایران زیاد است و مصر و سوریه به‌عنوان مقاصد فرهنگی اروپایی‌ها‌، فعلا اوضاع ناآرامی دارند و از رده انتخاب آنها خارج شده‌اند. محمدعلی واقفی، عضو هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران نیز گفت: میزان درخواست‌ها برای سفر به ایران در ماه فروردین نسبت به چهار پنج سال گذشته بی‌سابقه بوده است. اروپایی‌ها برخی مقاصد فرهنگی خود از جمله مصر و سوریه را از دست داده‌اند و حالا دنبال جایگزینی برای سفر هستند که ایران به‌خاطر اوضاع آرامی که در منطقه دارد انتخاب مناسبی برای آنهاست. 

کد خبر 210179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز