همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در پایان امسال پروژه شبیه سازی در حوزه تاکتیک رونمایی می‌شود.

پوردستان

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: شبیه‌ساز تانک تی 72 شبیه‌ساز بسیار پیشرفته است. شبیه‌سازی‌های که در گذشته در نیروی زمینی ارتش انجام می گرفت، شبیه‌سازهای انفرادی بود، اما در این شبیه‌ساز همزمان سه خدمه می‌توانند با هم کار کنند.

وی همچنین افزود: در حوزه تاکتیکی هم می‌تواند از شبیه‌ساز استفاده کرد. در پایان امسال از پروژه شبیه‌ساز در حوزه تاکتیکی رونمایی می‌شود.

پوردستان در ادامه با اشاره به بی‌سیم دستی فدک که یکی از دستاوردهای رونمایی شده نزاجا است، گفت: یگان‌های از این بی‌سیم استفاده می‌کنند که قصد نزدیک شدن به دشمن را دارند این بی‌سیم بسیار تاکتیکی و کارآمد و امکان شنود آن بسیار کم است.

فرمانده نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین افزود: لانچر 4 موشکی سهند 3 قابلیت‌های دفاعی پست را برای نیروی زمینی افزایش می‌دهد و امکان اصابت موشک به هدف را 4 برابر افزایش می‌دهد.

پوردستان در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی 50 هزار مستشار آمریکایی در ارتش وجود داشت، اظهار کرد: آنها در ستاد کل نیرو‌های مسلح مسوول سیاست‌گذاری کلان ارتش بودند و هم چنین ادوات و تجهیزات فنی را هدایت می‌کردند.

به گفته وی با اخراج مستشاران آنها فکر می‌کردند به زودی ارتش به آنها نیازمند می‌شود، اما با اعتماد به نفسی که امام خمینی و مقام معظم رهبری به ارتش وارد کرد،‌جوانان متخصص وارد کار شدند و تجهیزات نظامی را هدایت کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم چنین افزود: زمانی که انبارهای ارتش از قطعات خالی شده بود مقام معظم رهبری فرمان نهضت قطعه سازی را صادر کردند و این کار با شتاب زیادی انجام شد، پس از طی پروسه قطعه‌سازی متخصصان به این نتیجه رسیدند که با مونتاژ کردن قطعات می‌توان ادوات نظامی را ساخت.

پوردستان در پایان با اشاره به این‌که متخصصان ارتش پس از طی مرحله قطعه‌سازی و ابزارسازی به مرحله‌ای رسیدند که انواع سلاح‌های را اکنون طراحی می‌کنند، افزود: امروز صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی را در برابر خود احساس نمی‌کند.

کد خبر 210099
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز