همشهری‌آنلاین: نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعمال شتابزده احمدی نژاد در مواجه با مسائل مختلف کشوری تصریح کرد: رئیس جمهور در مجامع داخلی و بین المللی از ادبیات غیرفاخر استفاده می‌کند و در این مدت با گفتمان "بگم نگم" تردیدهایی را در مورد برخی از افراد ایجاد می‌کرد که حتی بعد از برخی افشاگری‌ها اعلام پیشمانی هم می‌کرد.

محمدرضا باهنر بعدازظهر جمعه در نشست مطبوعاتی که در مهمانسرای مخابرات بندر عباس برگزار شد نبود سیاست‌های راهبردی در مسائل اقتصادی را از ضعف‌های دولت احمدی نژاد دانست و گفت: رفت و آمدهای متعدد در دولت، تغییرات متعدد در برنامه‌ها و پروژه‌ای نگاه کردن به مسائل اقتصادی نتیجه‌ای جز شکست و ناتمام ماندن بسیاری از وعده‌ها و سیاست‌های اقتصادی دولت نداشت، به طور مثال طرح بنگاه‌های اقتصادی زودبازده که در دولت نهم با هدف ایجاد اشتغال آغاز شد در دولت دهم پیگیری نشد. مهمترین اظهارات باهنر به نقل از مهر در زیر آمده است:

  • اعمال شتابزده احمدی نژاد در مواجهه با مسائل مختلف ؛ رئیس جمهور در برخی از مجامع داخلی و بین المللی از ادبیات غیرفاخر استفاده می‌کند و در این مدت با گفتمان "بگم نگم" تردیدهایی را در مورد برخی از افراد ایجاد می‌کرد که حتی بعد از برخی افشاگری‌ها اعلام پشیمانی هم می‌کرد.
  • ادامه اجرای هدفمندی یارانه‌ها غیرقابل اجتناب است؛ در صورت پیروزی در انتخابات هدفمندی یارانه‎ها ادامه خواهد یافت ولی مرحله اول این طرح باید آسیب شناسی و عیب یابی شود. مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها با هدف کمک به تولید و مرتفع کردن بسیاری از مشکلات مردم از جمله کاهش هزینه‌های درمان اجرایی خواهد شد.
  • در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها می‌توان با هزینه‌ای کم از محل یارانه‌ها فرانشیز را به طور کامل برداشت و هزینه‌های درمان سرپایی، بیمارستانی و حتی بیماری‌های خاص را به صفر رساند. همچنین بیمه بیکاری در مرحله دوم هدفمندی یارانه می‌تواند بسیاری از مشکلات خانوارها را مرتفع کند.
  • سفرهای دولت به استان‌ها و دیدار و گفتگو با مردم در باطن خوب است اما تصمیمات غیرکارشناسی و تصویب مصوباتی که حتی 10 درصد آنها اجرایی نمی‌شود به جای اینکه برای آن استان مفید باشد می‌تواند موجب متضرر شدن مردم آن استان هم شود.
  • اسامی کابینه باهنر؛ متاسفانه رفتارهای دولت نهم و دهم در تغییر و انتخاب وزیر اینگونه ذهنیت‌ها را بوجود آورده است. در حالی که اعتقاد دارم وزیر باید با همفکری دولت و مجلس انتخاب شود. اما روسای سازمان برنامه و بودجه، معاون اول، رئیس بانک مرکزی را انتخاب کرده‌ام ولی فعلا این اسامی را لو نخواهم داد.
  • در صورت پیروزی در انتخابات سازمان برنامه و بودجه را احیا خواهم کرد.
  • آیا ولایت پذیری خاتمی بیشتر از احمدی نژاد نبوده است ؛ بله، علیرغم اینکه مجموع تفکرات و مش آقای خاتمی با رهبری یک زاویه‌ای هم داشت اما زمانی که مقام معظم رهبری صریح و روشن کاری را می‌گفتند آقای خاتمی انجام می‌داد.
  • همایش دولت در ورزشگاه آزادی ؛ با لحنی طنز گونه گفت: شعار زنده باد بهار به شعار زنده باد ناهار تبدیل شد.
  • همچنان اعتقاد داریم هزینه برگزاری اینگونه همایش‌ها بیش از 40 میلیارد تومان است، دولت می‌تواند تقدیرها را به صورت استانی انجام دهد و اگر نیازی به هدیه هم بود برای آنها ارسال شود نه اینکه 70 هزار نفر را از سراسر کشور با اتوبوس و قطار به تهران بیاوریم.
  • اعتقاد دارم آقای هاشمی دیگر توان و تحرک گذشته را برای کارهای اجرایی کشور ندارد، از سوی دیگر دشمنان قسم خورده‌ای دارد که سعی در تخریب و حذف او دارند و بهتر می‌دانم در انتخابات بیشتر نقش مدیریتی را به عهده داشته باشد.
  • در سال 84 هم هاشمی در عین حال که رای بالای مثبت داشت رای منفی بالایی هم داشت و پیشنهاد دادم در انتخابات شرکت نکند امسال هم اعتقاد دارم هاشمی در نقش مدیریتی می‌تواند کمک بیشتری را به نظام داشته باشد.
کد خبر 210011
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز