همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس سنای پاکستان روز جمعه به اتفاق آرا ، درپی تسلیم پرویز مشرف به یک دادگاه محلی، خواستار محاکمه رییس جمهوری سابق این کشور به اتهام خیانت و نقض قانون اساسی کشور شدند.

 پرویز مشرف

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی، قمر افضل وکیل رییس جمهوری سابق پاکستان گفت: مشرف که حکم بازداشتش روز گذشته (پنجشنبه) از سوی رییس دادگاه عالی اسلام آباد صادر شده بود، امروز با حضور در دادگاه محلی ( اشاره به نام دادگاه نکرده ) به طور رسمی این حکم را پذیرفت.

در همین حال امروز در مجلس سنای پاکستان، سناتور ˈاسحاق دارˈ از حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز و رییس جناح مخالف در مجلس سنا درخواست رسمی محاکمه پرویز مشرف را در جلسه علنی این مجلس تقدیم کرد و این قطعنامه به اتفاق آرای نمایندگان سنا , تصویب شد.

نمایندگان مجلس سنای پاکستان خواستار اجرای قطعنامه های مصوب پیش از این خود درباره محاکمه رییس جمهوری سابق این کشور شده و اعلام کردند: دولت موقت باید تصاویر پرویز مشرف را که در اماکن عمومی و حتی برخی از سازمان های دولتی نصب شده است، حذف کند.
در این قطعنامه , نمایندگان مجلس سنا اقدام روز گذشته (پنجشنبه) پرویز مشرف برای متواری شدن از دادگاه عالی اسلام آباد برغم لغو شدن قرار وثیقه خود را محکوم کردند.

ˈملک حبیبˈ وزیر (موقت) کشور پاکستان با حضور در جلسه علنی مجلس سنا خطاب به سید نیر حسین بخاری رییس مجلس سنا و نمایندگان گفت: دولت به طور رسمی اقامتگاه پرویز مشرف رییس جمهوری سابق پاکستان را به عنوان محل بازداشت خانگی وی قرار داده است.

در همین حال , قمر افضل وکیل پرویز مشرف افزود: عباس شاه , قاضی دادگاه محلی در حال رایزنی با مقامات ارشد قضایی و پلیس اسلام آباد برای تثبیت حکم حبس خانگی رییس جمهوری سابق پاکستان در محل اقامتش می باشد.

قاضی ˈشوکت عزیز صدیقیˈ رییس دادگاه عالی اسلام آباد روز گذشته (پنجشنبه) قرار وثیقه مشرف که پیشتر توسط همین دادگاه برای وی تمدید شده بود را لغو و حکم بازداشت رییس جمهوری سابق این کشور را صادر کرد.

پرویز مشرف فرمانده پیشین ارتش پاکستان با وجود صدور حکم بازداشت توسط دادگاه عالی به اتهام صدور فرمان غیرقانونی ˈوضعیت اضطراریˈ در سال 2007، بدون اجرای این حکم از سوی ماموران، صحن دادگاه را ترک کرد ( متواری شد ).

بر اساس این گزارش، مقامات دولتی درخواست کرده اند بدلیل نگرانی های شدید امنیتی محل اقامت پرویز مشرف با توجه به حکم دادگاه عالی، همان محل حبس خانگی وی اعلام گردد.

مشرف، پیش از این گفته بود : برای دفاع از خود در دادگاه و حتی رفتن به زندان، آماده هستم.

مشرف در گفت و گو با خبرنگاران ضمن دفاع از سیاست‌های اجرایی دولت خود در پاکستان در سالهای 1999 تا 2008 ( 78 تا 86 شمسی) افزود: هیچ اقدام اشتباهی در زمان تصدی ریاست جمهوری پاکستان انجام نداده ام.

کد خبر 209870
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز