پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان به نمایش آنچه کاربران بطور آنلاین در اینترنت انجام می‌دهند، پرداخته‌ و نشان داده‌اند که یک چهارم زمان کاربران اینترنت، در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی صرف می‌شود.

به گزارش ایسنا، این پژوهش رفتار ناشناس 25 میلیون کاربر اینترنت در سراسر جهان را بررسی کرده و محققان آن دریافتند که شبکه‌های اجتماعی، تفریح و خرید در میان محبوب‌ترین‌ها برای گذر زمان در دنیای مجازی محسوب می‌شوند.

در این پژوهش، انگلیس به عنوان پرکارترین مردم جهان در خرید آنلاین شناخته شده و آمریکا و استرالیا را پشت سر گذاشت.

کاربران انگلیسی اینترنت، 10 درصد زمان خود در اینترنت طی سال 2012 را به خرید آنلاین پرداخته بودند که در مقایسه این میزان در آمریکا 9 و در استرالیا 6 درصد بوده است.

این امر تا حدی به دلیل فصل خرید کریسمس در انگلیس بود که 370 میلیون ساعت برای خرید آنلاین صرف شد. به گفته محققان این میزان 24 درصد بالاتر از میانگین ماهانه خرید بود.

مصرف محتوای اخبار همچنین در هر سه بازار افزایش داشت و کاربران استرالیایی به عنوان سیری ناپذیرترین مصرف کنندگان اخبار آنلاین شناخته شدند.

شش درصد زمان صرف شده در اینترنت آنلاین در استرالیا در وب‌سایت اخبار بوده که در مقایسه، این میزان در انگلیس پنج و در آمریکا چهار درصد بود.

این پژوهش همچنین نشان داد که آمریکا از بزرگترین معتادان به سایتهای اجتماعی برخوردار است.

در انگلیس 13 دقیقه از هر ساعت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی و انجمنها، 9 دقیقه در سایتهای تفریحی و شش دقیقه برای خرید صرف شده بود.

در آمریکای شمالی این آمار بی‌شباهت به انگلیس نبوده که بر اساس آن 16 دقیقه از هر ساعت به رسانه‌های اجتماعی، 9 دقیقه در سایتهای تفریحی و پنج دقیقه برای خرید اختصاص داده شده بود.

کاربران استرالیایی 14 دقیقه در سایتهای اجتماعی، 9 دقیقه در سایتهای تفریحی و چهار دقیقه در سایتهای خرید آنلاین وقت صرف کرده بودند.

در هر سه بازار، زمان استفاده شده برای خرید آنلاین هر سال افزایش داشته اما انگلیس از بیشترین خریداران پرکار آنلاین برخوردار بوده که به نسبت زمان بیشتری را در سایت‌های خرده‌فروشی نسبت به کاربران آنلاین آمریکای شمالی و استرالیا می گذرانند.

کد خبر 209772

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز