گروه اجتماعی - علی‌اصغر محمدی: مطالبات سال تحصیلی 91-90 فرهنگیان با وجود وعده‌های مکرر مسئولان آموزش و پرورش هنوز پرداخت نشده است و فرهنگیان از این خلف وعده انتقاد دارند.

آموزش پرورش

وزیر آموزش و پرورش، دوم اسفند‌ماه 91 در اصفهان به ایسنا گفت: عیدی کارکنان آموزش و پرورش آماده است و تا پایان هفته جاری پرداخت می‌شود و سایر مطالبات فرهنگیان نیز همزمان با عیدی آنها پرداخت می‌شود. حمیدرضا حاجی‌بابایی تصریح کرد: منابع مالی برای پرداخت مطالبات فرهنگیان تأمین شده است و همه مطالبات فرهنگیان تا پایان هفته جاری پرداخت می‌شود.

هنوز مبلغی به‌حساب معلمان واریز نشده است

دیروز جمعی از معلمان که پیگیر دریافت مطالبات‌شان هستند در گفت‌وگو با همشهری اعلام کردند که هنوز حتی یک ریال از حق‌الزحمه خود بابت برگزاری امتحانات نهایی خرداد، شهریور و دی‌ماه سال تحصیلی 91-90 را دریافت نکرده‌اند.مدیر یکی از مدارس تهران در این‌باره اظهار کرد: با وجود وعده‌های مسئولان وزارت آموزش و پرورش ما تا امروز (16فروردین92) حق‌الزحمه مشارکت در برگزاری امتحانات نهایی ماه‌های خرداد، شهریور و دی سال تحصیلی گذشته را دریافت نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه براساس شنیده‌ها این مطالبات به‌حساب مناطق آموزش و پرورش واریز شده اما هنوز به‌حساب معلمان واریز نشده است، گفت: تا آنجا که مطلع هستم مسئولان تصمیم‌گرفته‌اند که هزینه‌های جاری مانند پذیرایی امتحانات نهایی بر عهده مدارس(حوزه‌ها) باشد و بابت این هزینه‌ها هیچ مبلغی به مدارسی که حوزه امتحانی بوده‌اند تعلق نگرفته است. مدیر مدرسه راهنمایی... افزود:

درحالی هزینه جاری امتحانات نهایی نادیده گرفته شده که از سال گذشته تا‌کنون هیچ سرانه‌ای به مدارس پرداخت نشده است. وی اظهار کرد: همچنین حق‌الزحمه‌ای که برای معلمان مشارکت‌کننده در امتحانات نهایی سال تحصیلی 91-90 درنظر گرفته شده از مبلغ سال پیش از آن 20درصد کمتر است. مدیر یکی از دبیرستان‌ها نیز گفت: افزون بر پرداخت نشدن حق‌الزحمه امتحانات نهایی سال گذشته از تیرماه سال91 تا‌کنون اضافه‌کاری مدیران و معاونان مدارس پرداخت نشده است. وی با تأکید بر اینکه باید حق‌الزحمه و اضافه‌کاری معلمان، مدیران و معاونان مدارس بدون تأخیر پرداخت شود، اظهار کرد:

اکنون هم مناطق آموزش و پرورش به مدیران مدارس فشار می‌آورند که برای برگزاری امتحانات نهایی خرداد‌ماه جزو حوزه‌های امتحانی باشند. مدیر دبیرستان... گفت: اغلب مدیران حاضر نیستند با توجه به شرایط موجود و خلف وعده‌های انجام شده و پرداخت نشدن هزینه‌ها، مدارس تحت مدیریت آنها حوزه امتحانی باشد.

وعده‌های فراموش شده

پس از وعده وزیر آموزش و پرورش در دومین روز از اسفند سال گذشته، برخی مسئولان این دستگاه ازجمله مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز چنین وعده‌هایی دادند که سرانجامی جز خلف وعده نداشت.یزدی‌خواه، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اواسط اسفند سال گذشته درباره مطالبات معوقه فرهنگیان و گلایه‌ها از پرداخت‌نشدن آن به فارس گفت: عمده اعتبارات، تأمین شده و در حال پرداخت است.

پس از آنکه وعده وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران عملی نشد، رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش 20فروردین جاری وعده داد که مطالبات معلمان تا پایان هفته [22فروردین] پرداخت می‌شود. عبدالامیر عرفی به ایسنا گفت: حق‌الزحمه همه معلمان آموزشی که در برگزاری امتحانات نهایی خرداد، شهریور و دی‌ماه سال تحصیلی 91-90 مشارکت داشته‌اند، تا پایان هفته تسویه می‌شود. وی اظهار کرد:

یکی از دغدغه‌هایی که بین فرهنگیان وجود داشت، پرداخت نشدن حق‌الزحمه برگزاری امتحانات نهایی بود، اما با تلاش آموزش و پرورش و تأمین اعتبار آن، حق‌الزحمه همه معلمان که به نوعی در برگزاری امتحانات نهایی خرداد، شهریور و دی‌ماه سال تحصیلی 91-90 مشارکت داشته‌اند، تا پایان هفته به حسابشان واریز می‌شود. عرفی افزود: آموزش و پرورش مبلغ 400میلیارد ریال اعتبار این بخش را تأمین و به‌حساب استان‌ها واریز کرده است و استان‌ها موظف هستند تا پایان هفته جاری حق‌الزحمه معلمانی که در برگزاری امتحانات نهایی حضور داشته‌اند را به حسابشان واریز کنند.

به هر روی مسئولان تأثیرگذارترین وزارتخانه کشور از وضعیت مالی دستگاه تحت مدیریت خویش به خوبی آگاه هستند و اینکه وعده‌هایی به معلمان می‌دهند که یکی پس از دیگری عملی نمی‌شود در ‌شأن معلمان نیست. یکی از معلمان تهرانی در این‌باره نکته‌ای را مطرح کرد؛ آیا وزیر آموزش و پرورش با این روش می‌خواهد معلم را به شأن و جایگاهش برساند؟ اگر اینطور است «از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید!»

کد خبر 209746
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز