گروه اجتماعی: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بر اساس قانون مکلف به تامین اعتبار کارت منزلت بازنشستگان است، اما مسئولان سازمان مدیریت عنوان می‌کنند چنین اعتباری پیش‌بینی نشده است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان سازمان بازنشستگی کشوری، به ثبت اطلاعات 380 هزار بازنشسته جهت دریافت کارت منزلت اشاره کرد و گفت: از 600هزار بازنشسته تاکنون اطلاعات مربوط به 380 هزار بازنشسته ثبت شده که از این تعداد نیز تاکنون 135 هزار کارت در میان بازنشستگان استان‌های مختلف کشور توزیع شده است.

حسن مسافری به عدم تمایل برخی بازنشستگان برای دریافت کارت منزلت اشاره کرد و گفت: از 600 هزار بازنشسته کشوری فقط 60درصد جهت دریافت کارت منزلت فرم ثبت نام را ارسال کرده‌اند.

مسافری در ارتباط با خدمات ارائه شده از طریق کارت منزلت گفت: به منظور پیش‌بینی خدمات در شأن و جایگاه بازنشستگان نیاز به بودجه لازم داریم اما تاکنون هیچ اعتباری برای این مصوبه قانونی تخصیص داده نشده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سازمان مدیریت حاضر به پرداخت اعتبار لازم برای صدور، توزیع و پیش‌بینی خدمات در کارت منزلت بازنشستگان نمی‌شود، بنابراین سازمان بازنشستگی کشوری تصمیم گرفت از منابع در اختیار خود مبادرت به صدور و توزیع کارت منزلت در میان بازنشستگان کند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان سازمان بازنشستگی کشوری، همچنین به عدم توزیع این کارت در بین بازنشستگان تهرانی اشاره کرد و گفت: تاکنون موفق به توزیع کارت منزلت در بین بازنشستگان تهرانی نشده‌ایم اما بنا داریم به زودی امر توزیع را در بین 80 هزار بازنشسته تهرانی آغاز کنیم.

کد خبر 20969

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز