همشهری آنلاین: رئیس سازمان هوافضای وزارت دفاع گفت: جدیدترین موشک کروز سطح به سطح به زودی رونمایی می‌شود.

موشک کروز

سردار سیدمهدی فرحی رئیس سازمان هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به توانمندی‌های صنعت دفاعی کشور در طراحی و ساخت انواع موشک‌ها ازجمله موشک‌های کروز، با بیان اینکه در آینده نزدیک موشک جدیدی از خانواده کروزهای دریایی را رونمایی خواهیم کرد، اظهار داشت: این موشک ارتقایافته موشک‌‌های قبلی است که می‌تواند توان دفاعی ما را در نبردهای دریایی افزایش دهد.

فرحی ادامه داد: با تغییراتی که در موشک‌های قبلی داده شده، موشک جدید به لحاظ توانمندی و برد افزایش‌ داشته که آن را از نمونه‌های قبلی متمایز خواهد کرد.

موشک‌های کروز ساحل به دریا و سطح به سطح با قابلیت‌های خاص خود، می‌توانند در مقابله با انواع تهدیدات، تاکتیک های خود را تغییر داده و این تغییر تاکتیک‌ها نیز در اختیار فرمانده نیرو قرار دارد.

موشک‌های کروز که امکان شلیک آنها از روی شناور نیز وجود دارد، می‌توانند از روی شناورهای با سرعت بالای 30 نات (حدود 60 کیلومتر) نیز شلیک شوند که از نمونه های قبلی در این حوزه می توان به موشک های کروز ظفر، نصر، نور، قادر اشاره کرد.

رییس سازمان هوافضای وزارت دفاع در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به 29 فروردین ماه (روز ارتش) به فارس گفت: در این روز 4 دستاورد جدید هواپایه نیز رونمایی خواهد شد.

فرحی افزود: همچنین در سال جدید، دستاوردهایی در حوزه موشک‌های بالستیک، کروز و ضدزره خواهیم داشت که این دستارودها نیز در موقع خودشان به نمایش در خواهند آمد.

کد خبر 209636
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز