چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۳
۰ نفر

نخست‌وزیر قطر که در رأس هیأتی به آلمان سفر کرده با مرکل و سپس گوئیدو وسترول دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

Sheikh Hamad bin Jassim bin Jabor al-Thani and  mrekel

شیخ حمد بن جاسم بن جبُرآل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر ابتدا با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت‌وگو  و سپس در شهر برلین با وزیرامورخارجه این کشور دیدار و‌ گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش سایت وزارت‌خارجه قطر،حمد آل ثانی بعد از دیدار با مرکل همراه او در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکتو از ارتباط خوب و گسترش این ارتباط‌ها در زمین‌هاییی چون اقتصاد سیاسی صحبت کرد.

شیخ حمد آل ثانی و  گوئیدو وسترول، وزیر امور خارجه آلمان در دیدارشان درباره همکاری‌های دوجانبه رایزنی کردند. وزیر امورخارجه قطر و وسترول مسائل مشترک و مورد توجه دو کشور را نیز بررسی کردند.

در زمان حضور وزیرامورخارجه قطر در آلمان 3 توافق‌نامه بین دو کشور امضا شد که دوتای آن درخصوص حذف قانون نیاز به ویزا برای دارندگان پاسپورت بیومتریک در وروود به هر دو کشور و بازگشایی یک مدرسه پرستاری در قطر بود.

نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب نیز به‌تازگی برای گفت‌وگو با مسئولان آلمانی درباره مسئله فلسطین، بحران سوریه و رویدادهای مهم در جهان عرب راهی آلمان شد.العربی با وزیر خارجه آلمان تلاش‌های کشورهای عربی در سازمان ملل برای از سرگیری روند صلح و بحران سوریه بررسی کردند.

کد خبر 209598
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز