چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت گوگل اعلام کرد اولین سری از عینک‌های این شرکت تکمیل شده و آماده تحویل به مشتریان هستند.

عینک گوگل

بر اساس گزارش تلگراف، گوگل در جدید‌ترین اطلاعاتی که از محصول خبرسازش منتشر کرده،‌ اعلام کرده که در این سری از عینک‌های گوگل یک دوربین پنج‌مگاپیکسلی و سیستم وافای نیز گنجانده شده‌است.

این سری از محصولات گوگل برای مشتریان "کاوشگری" ارسال خواهد شد که عینک‌های گوگل را پیش‌خرید کرده‌اند،‌ اما قرار نیست این عینک‌ها فعلا برای فروش عمومی به فروشگاه‌ها عرضه شوند.

با به چشم گذاشتن این عینک،‌ نمایشگری بالای چشم راست کاربر قرار خواهد گرفت که به اینترنت متصل است و می‌تواند اطلاعاتی درباره محیط اطراف در اختیار کاربر قرار دهد. همچنین کاربر می‌تواند با استفاده از فرمان‌های صوتی،‌از عینک بخواهد کارهایی از قبیل عکس گرفتن و یا جستجو در اینترنت را برایش انجام دهد.

عینک گوگل

گوگل در وب‌سایت عینک گوگل و در بخش خصوصیات فنی این عینک‌ها،  اتصال بلوتوث با اسمارت‌فون کاربر، تعامل با اپلیکیشنی به نام MyGlass در اسمارت‌فون، و نرم‌افزار جستجویی پیشرفته را تایید کرده‌است. این عینک‌ همچنین از پد‌های قابل تنظیمی برخوردار است که منجر به تطبیق عینک با شکل صورت کاربر خواهد شد. همچنین گوگل وضوح تصویری نمایشگر کوچک این عینک را برابر وضوح تصویری نمایشگر HD به بزرگی 25 اینچ در فاصله هشت فوتی اعلام کرده‌است.

سیستم انتقال صوت در این عینک از طریق انتقال استخوانی بوده و از هد‌فون در آن استفاده نخواهد شد؛ به بیانی دیگر امواج صوتی از طریق استخوان گونه به گوش میانی ارسال خواهند شد و نیازی به استفاده از هد‌فون نخواهد بود. از 16 گیگابایت حافظه عینک گوگل، 12 گیگابایت آن برای ضبط و ذخیره تصاویر و فیلم‌ها و اپلیکیشن‌ها استفاده خواهد شد.

گوگل از سویی دیگر به شرکت‌های سازنده اپلیکیشن‌برای عینک‌هایش اعلام کرده اجازه استفاده از تبلیغات در نمایشگر این عینک را نخواهند داشت. همچنین این شرکت ها از دریافت هزینه در قبال اپلیکیشن‌ها منع شده‌اند.

کد خبر 209596
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز