سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری پیشین پاکستان اعلام کرد، زمانی که در رأس قدرت حضور داشت،‌ هیچ کار اشتباهی انجام نداده است.

پرویز مشرف

به گزارش ایسنا، پرویز مشرف، رئیس‌جمهوری پیشین پاکستان گفت که آماده است در صورتی که مجرم شناخته شود، راهی زندان شود.

مشرف که از 1999 تا 2008 قدرت را در پاکستان در اختیار داشت، با اتهاماتی از جمله مشارکت در قتل اکبر بوگتی، رییس جدایی‌طلبان استان بلوچستان پاکستان، مشارکت در قتل بی‌نظیر بوتو، نخست‌وزیر پیشین پاکستان در 2007 و نیز برکناری غیر قانونی قضات در همان سال مواجه است.

وکلای پاکستانی همچنین تلاش می‌کنند دادگاه عالی این کشور را متقاعد کنند در مورد «خیانت بزرگ» وی برای اعلام حالت فوق‌العاده در سال 2007 تحقیق کند.

مشرف در یک کنفرانس خبری در حومه اسلام‌آباد تصریح کرد: وکلای من در حال آماده کردن پاسخ برای دادگاه هستند اما من اعتقاد دارم که اشتباهی نکردم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اعضای طالبان پس از بازگشت مشرف به پاکستان وی را به مرگ تهدید کرده‌اند.

از سوی دیگر، مشرف در پاسخ به پرسشی در مورد آمادگی برای گذراندن دوران محکومیت در زندان در صورت محکوم شدن گفت: اگر حکم دادگاه این باشد،‌ حاضرم به زندان بروم.

وی همچنین گفت، در صورتی که به قدرت دست یابد، نیروهای مسلح پاکستان را برای مقابله با تجاوز خارجی و تروریسم داخلی تقویت و تحکیم خواهد کرد.

مشرف ادامه داد، موضوع اصلی برنامه حزب وی دفاع از کشور در برابر تهدیدات داخلی و خارجی است.

پرویز مشرف چندی پیش برای نخستین بار پذیرفت، زمانی که رئیس‌جمهور بوده توافق محرمانه‌ای با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) داشته که براساس آن به آمریکایی‌ها برای انجام حملات پهپادها علیه اهداف تروریستی مجوز داده شده است.

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، اظهارات پرویز مشرف در تضاد با ادعاهای دولت پاکستان در انکار دادن مجوز به آمریکا برای انجام حملات هواپیماهای بدون سرنشین است. پرویز مشرف در مصاحبه‌ای به شبکه خبری سی.ان.ان گفت: تنها با حملات پهپادهای آمریکایی در موارد معدودی که هدف بسیار دور افتاده بوده و حملات آسیب‌های جانبی در پی نداشت موافقت کردم.

پرویز مشرف سه هفته پیش به پاکستان بازگشت. اولین حمله پهپادهای آمریکایی در خاک پاکستان در سال 2004 پنج سال پس از ریاست جمهوری مشرف رخ داد و باعث کشته شدن رهبر یک قبیله دشمن با دولت پاکستان شد. از آن پس تاکنون بیش از 300 حمله پهپادهای آمریکایی در پاکستان رخ داده و در نتیجه آن بیش از 3000 تن کشته شده‌اند.

کد خبر 209398
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز