سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: لیبسینا لوسنا رییس شورای ملی انتخابات ونزوئلا عصر دوشنبه به وقت محلی در مراسمی حکم رسمی ریاست جمهوری مادورو را به وی اعطا و تصریح کرد مادورو تا سال 2019 به مدت شش سال، رییس جمهور ونزوئلا خواهد بود.

مادورو

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی در این مراسم که با حضور مقامات لشکری و کشوری ونزوئلا و نامزد برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور برگزار شد تاکید کرد بدون هیچ تردیدی پیروز انتخابات یکشنبه نیکلاس مادورو بوده است،

براساس قانون اساسی ونزوئلا، مرجع رسمی صدور و اعطای حکم ریاست جمهوری، شورای ملی انتخابات این کشور است.

همچنین براساس اعلام رییس شورای ملی انتخابات ونزوئلا، با شمارش مقدار آرای اندک باقیمانده، درصد آرای نیکلاس مادورو افزایش و میزان آرای کاپریلس کاهش یافت.

براین اساس، درصد آرای نیکلاس مادورو از کل آرای ماخوذه در انتخابات روز یکشنبه، 50 ممیز 75 صدم درصد آرا و میزان آرای انریکه کاپریلس از کل آرا 48 ممیز97 صدم درصد است.

نیکلاس مادورو بعد از آنکه حکم ریاست جمهوری خود را از رییس شورای ملی انتخابات ونزوئلا دریافت کرد، در سخنانی تاکید کرد: من براساس قانون اساسی ونزوئلا و به موجب اراده ، تصمیم و رای اکثریت مردم ونزوئلا رییس جمهور این کشور هستم و تاکید می کنم که این یک بازی دموکراسی بود و همه باید به نتیجه آن احترام بگذارند.

وی افزود: من فرزند چاوز و نخستین رییس جمهور چاویست ونزوئلا هستم و بدانید که انقلاب بولیواری و ضدامپریالیستی چاوز ، در ونزوئلا ادامه خواهد یافت.

وی خطاب به احزاب و گروه های مخالف دولت ونزوئلا که همچنان از به رسمیت نشناختن نتیجه آرا سخن می گویند گفت:به گروه های نفرت می گویم که نتیجه اراده مردم را بپذیرند و بدانند مسیر انقلاب چاوز در این کشور ادامه می یابد.

رییس جمهور ونزوئلا افزود: من به عنوان رییس جمهور قانونی ونزوئلا، سخنان و ادعاهای این گروه نفرت را نمی پذیرم و از همین جا به عنوان پیامی برای همه آنان که دنبال خشونت در ونزوئلا هستند، به نیروهای پلیس ونزوئلا اعلام و تاکید می کنم مسئول امنیت ونزوئلا هستند و باید برای حفظ امنیت با جدیت و سرسختی رفتار کنند.

مادورو در بخشی دیگر از مداخله جویی های دولت اسپانیا در امور داخلی ونزوئلا به شدت انتقاد کرد و گفت: ونزوئلا کشوری دموکراتیک است و ما هرگز به شما اجازه نفود دوباره در ونزوئلا را نخواهیم داد.

کد خبر 209318
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز