مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
۰ نفر

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه متأسفانه طی دوسال گذشته هیچ اتوبوس جدیدی به شهر تهران اختصاص نیافته است، گفت: عمر ناوگان اتوبوسرانی تهران و حومه در حال حاضر 7.5سال است.

این در حالی است که براساس طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک باید عمر ناوگان اتوبوسرانی در سال92 به پنج سال برسد.
پیمان سنندجی با بیان این مطلب اظهار کرد: در سال‌های 90و91 تنها شاهد ورود اتوبوس‌های دوکابین که توسط شهرداری تهران خریداری شده‌اند به ناوگان بودیم و از سوی دولت هیچ اتوبوسی دریافت نکردیم. این در حالی است که تنها برای حفظ وضعیت موجود ناوگان نیازمند ورود سالانه حداقل هزار اتوبوس جدید به ناوگان هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود هزار و 200دستگاه از اتوبوس‌های شهر تهران عمر بیش از هشت سال دارند که براساس مصوبات قانونی فرسوده محسوب می‌شوند و باید از رده خارج شوند اما متأسفانه طی دو سال گذشته اتوبوس جدید جهت نوسازی ناوگان و خروج اتوبوس‌های فرسوده به شهر تهران واگذار نشده است که امیدواریم در سال 92شاهد چنین روندی نباشیم و اتوبوس‌های جدید و مورد نیاز واگذار شود.

سنندجی با بیان اینکه در حال حاضر عمر ناوگان اتوبوسرانی 7.5سال است و باید براساس طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک، امسال به پنج سال کاهش یابد گفت: براساس طرح جامع باید تعداد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت به 11هزار خودرو افزایش یابد که برای تحقق این مهم نیازمند آن هستیم که دولت همکاری و مساعدت لازم را داشته باشد و اتوبوس‌های جدیدی در اختیارمان قرار دهد.
وی افزود: مدیریت شهری تأکید دارد که به موازات توسعه ناوگان، کیفیت اتوبوس‌ها و خدمات رسانی نیز ارتقا یابد تا اتوبوسرانی به سیستمی مورد قبول و مورد توجه شهروندان تبدیل شود.

کد خبر 209087
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز