همشهری آنلاین: چاوز: فرمان لغو عضویت ونزوئلا در بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول را امضا خواهم کرد.

به نوشته ال موندو، هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا که در مراسمی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی کارگر سخن می‌گفت، ضمن بیان مطلب فوق افزود: نامه رسمی خروج ونزوئلا از این دو نهاد جهانی را امشب (سه شنبه اول مه) امضا خواهم کرد.

چاوز گفت:دیگر نیازی به سفر به واشنگتن، صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی نداریم من می‌خواهم به خروج ونزوئلا از بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول و تمامی این‌ها (این نهادها) رسمیت ببخشم.

چاوز این سخنان را یک روز پس از پایان اجلاس البا( راه حل بولیواری برای کشور‌های آمریکای لاتین) بیان کرد.در این اجلاس که کشور‌های ونزوئلا، بولیوی، نیکاراگوئه و کوبا به عنوان کشور‌های عضو البا در آن حضور داشتند، هوگو چاوز طی سخنانی شدیدا از عملکرد سازمان‌های بین‌المللی انتقاد کرد و گفت که در گذشته نیز نسبت به خروج از سازمان کشور‌های آمریکایی هشدار داده بود.

چاوز همچنین هشدار داد که در صورتیکه سازمان کشور‌های آمریکایی از تصمیم دولتش مبنی بر عدم  تمدید مجوز پخش برنامه‌های رادیو تلویزیون خصوصی کاراکاس انتقاد کنند، ونزوئلا از این سازمان نیز خارج خواهد شد.

چاوز در اجلاس البا درباره صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی نیز گفته بود:می‌خواهیم (از این دو سازمان) خارج شویم، نه می‌خواهیم عضو این سازمان‌ها باقی بمانیم و نه می‌خواهیم که آن‌ها(طبق قرار داد‌های فی مابین) پول‌هایمان را به ما بازگرادنند، آن‌ها اکنون نیز به ما بدهکار هستند، ما در آنجا سپرده‌ای داریم که البته نمی‌دانم مبلغش چقدر است، آن‌ها باید این سپرده را به ما بازگردانند.

کد خبر 20907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز