همشهری آنلاین: فرمانده سپاه قدس گفت: امام خمینی(ره) با رهبری‌های هوشمندانه خود جنگ را به مدرسه انسان ساز تبدیل کردند.

به گزارش خبرنگار مهر از بافت، سردار قاسم سلیمانی ظهر یکشنبه در یادواره 350 شهید بافت و سه شهید گمنام این شهرستان با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: رهبر کبیر انقلاب(ره) با رهبری هوشمندانه و خردمندانه خود جنگ را به مدرسه‌ای انسان ساز تبدیل کردند.

وی ادامه داد: رزمندگانی غیوری که در این دوران رویاروی دشمن ایستادگی کردند افرادی عالم، متفکر و نظامی بودند.

سردار سلیمانی با اشاره به مقام والای شهدا در درگاه الهی تصریح کرد: این بزرگواران با فداکاری، ایثار و اعتقادی شگرف توانستند به این مقام والا دست پیدا کنند.

وی یادآور شد: عرفان، معنویت، اسلام‌شناسی، انسان‌سازی، اسلام ناب، تبعیت و ولایت‌پذیری در دوران دفاع مقدس در تمامی ابعاد ساری و جاری بود.

فرمانده سپاه قدس یکی از مهمترین ویژگی‌های هشت سال جنگ تحمیلی را بروز اعتقادات مذهب و پیروری از آرمان های انقلاب دانست و افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس جنگ و مذهب با هم پیوند خورد و همین اعتقاد و عمل در راه رضای خدا باعث پیروزی رزمندگان ما شد.

وی الگوی شهدا را امام حسین( ع) دانست و تصریح کرد: رهبری ها و رهنمودهای امام راحل( ره) باعث شد که سیره امام حسین( ع) بر جنگ حاکم شود.

لزوم ولایتمداری همه احاد جامعه؛ دشمنان به دنبال نابودی حزب الله

وی گفت: رزمندگان ما همواره گوش به فرمان رهبر کبیر انقلاب( ره) بودند و ما نیز باید برای اینکه بتوانیم ادامه دهنده راه آنها باشیم بدون قید و شرط از فرمان های ولی امر مسلمین اطاعت کنیم.

فرمانده سپاه قدس یادآور شد: رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب باعث می شود که تمامی توطئه های دشمنان به نابودی بیانجامند.

سردار سلیمانی ادامه داد: کاری که از روی اخلاص و برای کسب رضای الهی صورت گیرد همیشه ماندگار خواهد بود و گذر زمان برآن تاثیرگذار نیبوده و گاه باعث پررنگ تر شدن آن نیز می شود.

وی برگزاری یادآوره شهدا را بهترین راه برای مبارزه با تهاجم فرهنگی دانست و افزود: باید یاد و خاطره شهدا را زنده نگاه داریم و هیچ گاه فراموش نکنیم که رزمندگان اسلام چه تلاش ها و فداکاری هایی را برای حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام دادند.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه فرهنگ جوشان و تاثیر گذار در جامعه باعث ماندگاری دوران دفاع مقدس است، گفت: معنویت، ولایت مداری و پشتکار سه اصل پیروزی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده سپاه قدس در ادامه با اشاره به اینکه معنویت و معرفت باید در درون انسان به وجود آید، گفت: در واقع معرفت در نتیجه رفتار و کردار آدمی است که حاصل می شود.

وی در پایان با اشاره به وضعیت روسیه ابراز داشت: دشمنان به دنبال بشار اسد نبوده و در صدد نابودی حزب الله و مقاومت هستند.

کد خبر 209060
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز