همشهری آنلاین: حجت الاسلام ثمری در جمع عزاداران فاطمی در میدان امام حسین (ع) تهران گفت گریه یکی از شیوه‌های مبارزاتی حضرت زهرا(س) برای رساندن فریاد مظلومیت ولایت به گوش دل‌های بیدار بود.

ثمری

مهر نوشت: حجت الاسلام علی ثمری در تجمع فاطمیون که صبح امروز یکشنبه 25 فروردین در میدان امام حسین(ع) با ذکر مصیبت مداحان اهل بیت(ع) برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به نقش حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت تصریح کرد: حضرت زهرا(س) با خطبه فدکیه درصدد پرده برداری از اغراض کسانی بودند که می‌خواستند در مسیر اسلام انحراف ایجاد کنند. ایشان طی 75 روز یا به روایتی 95 روز موفق شد با شیوه‌های مختلفی مظلومیت ولایت را به گوش دل‌های بیدار برساند. گریه های ایشان یکی از شیوه‌های مبارزاتی حضرت بود و بر اساس نقل‌های تاریخی ایشان 40 شب به در خانه‌های مردم به ویژه انصار می‌رفت تا جریان غدیر را به آنها یادآوری کند و این یکی دیگر از شیوه‌های مبارزاتی حضرت برای آگاهی مردم بود.

وی در ادامه به ارایه گزارشی از خانه امیرالمومنین(ع) در آخرین روزهای حیات حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: وجود نورانی حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) تا لحظه آخر دغدغه مسلمانان و شیعیان را داشت به گونه‌ای که امام صادق(ع) فرمود هر کس محبت مادرمان زهرا(س) را در دل داشته باشد فردای قیامت محبان ایشان به طور ویژه به گونه‌ای از قبر بلند خواهند شد که در میان دو ابروانشان این عبارت نوشته شده است "هذا محب الفاطمه".

حجت الاسلام ثمری به آخرین سخنان میان حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: بعدازظهر همان روز که حضرت زهرا(س) به شهادت می‌رسند به اسما و فضه می‌گویند که علی و بچه‌ها را صدا بزنید تا بیایند. حضرت زهرا(س) رو به حضرت علی(ع) کرده و می‌گویند "دوست دارم همان گونه که لحظه‌های آخر عمر پدرم سر ایشان بر سینه تو بود لحظه‌های آخر عمر من هم سر من بر سینه تو قرار گیرد" و در ادامه فرمودند" تا به امروز به شما می‌گفتم که بر من‌نگریید اما از امروز به شما می‌گویم که بر من و یتیمانم گریه کنید". در این جا حضرت علی(ع) خارج می‌شوند و حضرت زهرا(س) رو به بچه‌ها کرده و فرمودند "دستانتان را بالا بیاورید تا دعایی کنم، من خدا را قسم می‌دهم و بعد از قسم‌های من آمین بگویید". اسما می‌گوید که حضرت زهرا(س) چنین دعا کرد" الهی به محمد مصطفی(ص) و به اول صادق و اول نور خلق عالم وجود و دل پرمحبتی که نسبت به من فاطمه داشت و به علی مرتضی و دل پردردی که بر مصیبت و رنج‌های من پیدا کرد، قسمت می‌دهم، خدایا به حسنم و چشم پردردی که درون کوچه تنها او شاهد و ناظر بود که چه بر سر من آمد قسمت می‌دهم، خدایا به فرزندم حسین و چشم اشکبارش قسمت می‌دهم و خدایا به دو فاطمه ام قسمت می‌دهم گناهکاران امت پدرم را به من فاطمه ببخش" و این آخرین مناجات حضرت بود.

کد خبر 209037
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز