همشهری آنلاین: دادگاهی در پاکستان قرار وثیقه پرویز مشرف، رییس جمهور پیشین این کشور را برای اتهامات مربوط به ۹ سال دوران ریاست جمهوری وی تمدید کرده است.

به گزارش پرس تی وی، دیوان عالی اسلام‌آباد روز جمعه (۲۳ فروردین) قرار وثیقه این حاکم نظامی پیشین را تا ۱۸ آوریل که قرار است دوباره در دادگاه حاضر شود تمدید کرد.

این دومین باری است که مشرف از زمان بازگشت خود به پاکستان در ۲۴ مارس در دادگاه حاضر می‌شود. وی پیش از این چهار سال به طور خودخواسته در دبی و لندن در تبعید به سر می‌برد و اکنون برای شرکت در انتخابات عمومی که قرار است در ماه مه برگزار شود به کشور خود بازگشته است.

مشرف در ارتباط با حوادث سال ۲۰۰۷ میلادی که در کشور وضعیت فوق العاده اعلام و همچنین تعدادی از قضات را برکنار و دستگیر کرد متهم به خیانت متهم است.

مشرف در ارتباط با پرونده قضات سه بار تمدید قرار وثیقه داشته و همچنین به خاطر ترور بی‌نظیر بوتو، نخست وزیر پیشین این کشور در سال ۲۰۰۷ و یک رهبر شورشی بلوچ در سال ۲۰۰۶ به قید ضمانت آزاد شده است.

مشرف روز جمعه تحت تدابیر شدید امنیتی در حالی که جلیقه ضد گلوله به تن داشت در جلسه دادگاه حاضر شد.

همچنین خیابان‌های اصلی مسدود شده بودند و پلیس شبه نظامی مسلح و نیروهای اطلاعاتی با لباس‌های یک‌دست در اطراف دیوان عالی اسلام‌آباد حضور داشتند.

تک‌تیراندازان نیز بر بالای ساختمان‌ها برای محافظت از این حاکم نظامی پیشین که شبه نظامیان طرفدار طالبان تهدید به ترور وی کرده‌اند حاضر شده بودند.

تایید شده است که مشرف ۱۱ مه در یکی از حوزه‌های انتخاباتی برای انتخابات عمومی شرکت کند.

کد خبر 208969
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز