شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: روسیه نسبت به این که القاعده تلاش دارد سوریه را به پایگاه خود در خاورمیانه تبدیل کند ابراز نگرانی کرده است.

القاعده

به گزارش پرس تی وی، وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه (۲۲ فروردین) در بیانیه‌ای گفت که تلاش‌های القاعده برای تبدیل سوریه به پایگاه خود در منطقه مسکو را نگران کرده است.

این بیانیه گفت: «روسیه شدیدا و به صراحت تروریسم را در هر شکل و ظاهری محکوم می‌کند.»

بیانیه روسیه در پی اعلام وفاداری ابو محمد الجولانی، رییس جبهه النصره در سوریه به ایمن الظواهری، رهبر القاعده در پیامی صوتی در ۱۰ آوریل منتشر می‌شود.

این اظهارات یک روز پس از آن مطرح شد که ابوبکر البغدادی رهبر دولت اسلامی عراق وابسته به گروه القاعده اعلام کرد که این گروه با جبهه النصرة در سوریه ادغام می‌شود تا بتواند در بحران سوریه بیشتر ایفای نقش کند.

بغدادی در یک پیام ضبط شده اعلام کرد: «اکنون وقت آن رسیده است که برای جبهه مردمی شرق مدیترانه و جهان روشن شود که جبهه النصرة یک شاخه از دولت اسلامی در عراق است.»

بیانیه روسیه همچنین افزود که مسکو نگران انتشار بالقوه بحران سوریه به لبنان است.

الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، ۴ آوریل گفت که بحران جاری در سوریه این کشور را به مرکز توجه «تروریست‌های بین‌المللی» تبدیل کرده است.

لوکاشویچ گفت: «تبدیل سوریه به مرکز جذب تروریست‌های بین‌المللی دارد به یک واقعیت تبدیل می‌شود.»

جبهه النصره از زمان آغاز خشونت‌ها در مارس ۲۰۱۱ در پشت بسیاری از بمب‌گذاری‌های مرگبار علیه غیر نظامیان و نهادهای دولتی در سوریه بوده است.

در حالی که گروه‌های وابسته به القاعده به عنوان موجودیت‌های تروریستی از سوی سازمان ملل در تحریم به سر می‌برند، شبه نظامیان فعال در سوریه از جمله اعضای جبهه النصره هر گونه حمایتی از غرب را دریافت می‌کنند.

کد خبر 208967
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز