همشهری آنلاین: وزیر گردشگری مصر با اشاره به اینکه تاکنون هیچ دستوری توسط این وزارتخانه مبنی بر توقف همکاری‌های گردشگری بین ایران و مصر صادر نشده، تاکید کرد همکاری‌های دوجانبه همچنان ادامه دارد.

هشام زعزوع

هشام زعزوع، وزیر گردشگری مصر اخبار منتشره در برخی از روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری مبنی بر صدور فرمان توقف همکاری‌های گردشگری بین ایران و مصر به مدت 45 روز را تکذیب کرد.

وی در این خصوص تاکید کرد که تاکنون هیچ دستوری در این خصوص صادر نشده و طرف مصری ملزم به اجرای تعهداتی است که برسر آنها با طرف ایرانی توافق به عمل آمده است و همکاری‌های تهران - قاهره همچنان به قوت خود ادامه دارد.

وزیر گردشگری مصر افزود: هر آنچه درباره توقف ورود و سفر گردشگران ایرانی به مصر منتشر شده، به دلیل تداخل آن با فصل عدم ورود گردشگران به مصر است که در واقع فصل گردشگری و سیاحت به شمار نمی‌آید. به همین منظور ترتیباتی با شرکت‌های گردشگری و سیاحتی اتخاذ شده تا از ژوئن آینده گردشگران ایرانی بار دیگر وارد مصر شوند و به این کشور سفر کنند و غیر از آن هیچ دستوری نه از جانب طرف مصری و نه از جانب طرف ایرانی مبنی بر توقف همکاری‌های سیاحتی و گردشگری صادر نشده و طرف مصری ملزم و متعهد به اجرای توافق‌های صورت گرفته است.

وزیر سیاحت و گردشگری مصر در ادامه توضیح داد که تا آغاز فصل و موسم جدید گردشگری در مصر، دولت مصر نیز نشست‌هایی را با جریان‌ سلفی خواهد داشت که مخالف برقراری رابطه گردشگری و سیاحتی با ایران است تا طی نشست‌ها ابعاد و حجم این روابط به اطلاع سران این جریان برسد و نگرانی‌های آنها از بین برود.

زعزوع گفت: در این نشست‌ها بی‌تردید تاکید خواهد شد که رابطه با ایران بخشی از روابط حرفه‌ای و عملی مصر در بخش سیاست خارجی را تشکیل می‌دهد و در آن هیچ نشانه‌ای حمل بر اشاعه و گسترش تشییع وجود ندارد و این سخنان هیچ پایه و اساسی منطقی نداشته و فاقد صحت و اعتبار است و در آن گزافه گویی‌ها و مبالغه‌های بسیاری مشاهده می‌شود که هدف اصلی آن ایجاد موجی از ایران هراسی در مصر است.

وزیر سیاحت و گردشگری مصر گفت‌وگوی خود را با این سخن به پایان رساند که بی‌تردید دولت منافع مصر و دمیدن روحی تازه به بخش سیاحت و گردشگری مصر را مد نظر دارد و با همه کشورها بر اساس منافع عالی مصر تعامل خواهد شد.

کد خبر 208918
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز