دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس جمهوری عزیزترین قشر جامعه را کارگران خواند و گفت: کارگران بنیان‌های جامعه و آینده کشور را می‌سازند و حیات سعادتمند را در جامعه برپا می‌کنند و آنچه ما به آن می‌نازیم حاصل کار است.

 محمود احمدی نژاد عصر دیروز در هجدهمین همایش تجلیل از کارگران و واحدهای نمونه کشور که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و مهر خبر آن را منتشر کرد، با تبریک روز جهانی کارگر به تمامی کارگران ایران و جهان گفت: امروز ما در متن یک حرکت انقلابی و تحول عظیم جهانی قرار داریم و می بینیم که جهان به سرعت درحال تحول به سمت قله کمال و سعادت برای انسانها است.
وی افزود: کانون این تحول و پرچمدار این حرکت به سمت قله‌ها ایران است و ما امروز موظف هستیم کشورمان را بسازیم. رئیس جمهوری با بیان اینکه برای ساختن کشور نیاز به چند عامل مهم داریم، گفت: عامل اول وحدت و همدلی است، اگر ملتی همه ثروت‌ها را در اختیار داشته باشد اما همدل نباشد کار به سامان نمی‌رسد.  وی افزود: ایمان و توکل به خدا دومین عامل برای ساختن کشور است که اگر ایمان نباشد راه گم خواهد شد و ایمان باعث ایجاد انگیزه می‌شود.  احمدی نژاد عدالت را سومین عامل خواند و گفت: علاوه بر توزیع عادلانه فرصت‌ها، عدالت باعث شکوفایی و رمز ماندگاری سیاسی و اجتماعی کشور است و بدون عدالت هیچ کاری پیش نخواهد رفت.
وی کار و تلاش و مجاهدت را مهمترین عامل برای ساختن کشور دانست و گفت: بدون کار هیچ چیزی حاصل نخواهد شد. کار یعنی حرکت مستمر و شکوفا شدن خلاقیت‌ها و اگر بخواهیم کشور را بسازیم باید کار کرد. هر کس بیشتر کار می‌کند شریف تر و هر کس بهتر کار کند عزیزتر است.
احمدی نژاد با انتقاد از برخی افراد که حرکت‌های دولت نهم را توزیع فقر قلمداد کرده‌اند، گفت: این افراد برخی مواقع عدالت را به توزیع فقر تشبیه می‌کنند، در حالی که ما عقیده داریم ثروت ملی باید افزایش پیدا کند و رفاه عمومی بالا رود. وی با اشاره به واگذاری سهمی از بنگاه‌های دولتی به کارگران، گفت: در بنگاه‌های دولتی، دولت تصمیم گرفت 5 درصد از سهام به کارگران واگذار شود و من به بنگاه‌های غیر دولتی توصیه می کنم کارگران را شریک کنند و فکر می‌کنم نتیجه خوبی داشته باشد. 
رئیس شورای عالی اقتصاد با اشاره به مشکل مسکن کارگران، گفت: وزارت کار، وزارت مسکن، وزارت صنایع و جامعه کارگری باید به کمک یکدیگر مشکل مسکن کارگران را حل کنند و از وزیر کار می‌خواهم که این امر را در سرلوحه کارهای خود قرار دهد. احمدی نژاد در پایان سخنان خود با اشاره به موضوع تحریم‌ها که از جانب دولت‌های غربی گفته می‌شود، اظهار داشت: آنها می‌گویند ما تحریم می‌کنیم ولی ما نگران نیستیم زیرا کارگران ما بهتر از آنان مسائل مورد نیاز را خواهند ساخت.  پیش از سخنان رئیس جمهوری از 12 کارگر نمونه کشور، 4 گروه کار و 5 واحد نمونه کشور تقدیر به عمل آمد.
تجلیل از استادان برتر
مراسم تجلیل از استادان نمونه کشوری سال 1386روز گذشته با حضور محمود احمدی‌نژاد در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.  احمدی‌نژاد در این مراسم که با حضور وزیر علوم، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و جمعی از مسؤولان وزارت علوم و روسای دانشگاهها برگزار شد، از تلاش و پشتکار علمی‌21 استاد نمونه کشور با اهدای لوح و هدایایی تجلیل و تقدیر کرد.
اسامی‌استادان نمونه به شرح زیر است:دکتر علی پورجوادی،دکتر حسین محبی،دکتر جمشید منظوری لشکر، دکتر محمد قنادی مراغه،دکتر محمد مهرداد شکریه،دکتر محمد ادریسی،دکتر محمد یعقوبی، دکتر علی سعیدی، دکتر حمید سلطانیان زاده، دکتر حسین محمد ولی سامانی،دکتر محمد مهدی نژاد نوری، دکتر سید جابر صفدری،دکتر امیر رحیمی،دکتر فریدون عباسی دوانی،آیت الله دکتر عباسعلی عمید زنجانی، دکتر حسین رحمان سرشت، دکتر پروین کدیور،دکتر سید کمیل طیبی،دکتر محمد کاظم شاکر،دکتر منوچهر صانعی دره بیدی و دکتر کریم کمالی. همچنین در پایان این مراسم رئیس‌جمهوری با استادان نمونه کشور عکس یادگاری گرفت.
کد خبر 20888

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز