همشهری آنلاین: حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر برای محاکمه وارد دادگاهی در قاهره شد.

حسنی مبارک

به گزارش واحد مرکزی خبر، به نقل از خبرگزاری رسمی مصر، منا، حسنی مبارک با بالگرد از بیمارستان نظامی حومه قاهره که در آنجا بستری بود به مجموعه مدرسه پلیس که دادگاه جنایی برپاست منتقل و سپس با آمبولانس به دادگاه هدایت شد.

سایر متهمان از جمله دو پسر مبارک، حبیب العدلی وزیر کشور سابق مصر و شش تن از مسئولان ارشد سابق پلیس نیز در دادگاه حاضر شده اند.

مبارک سال گذشته در نخستین جلسه محاکمه خود به خاطر مسئولیتش در مرگ تعدادی از هشتصد و پنجاه نفر که در جریان قیام مردمی مصر در ژانویه و فوریه دو هزار و یازده کشته شدند، به حبس ابد محکوم شد.

وزیر کشور سابق مصر و شش پلیس ارشد مصر نیز به همین اتهام محاکمه می شوند.

پسران مبارک به اتهام فساد مالی محاکمه خواهند شد. شخص مبارک نیز با چنین اتهامی روبروست.


تلویزیون اسکای نیوز عربی هم گزارش داد محاکمه حسنی مبارک در دانشکده پلیس در شرق قاهره انجام خواهد شد که قبل از انقلاب مصر به دانشکده مبارک معروف بود.

حسنی مبارک رئیس جمهور سابق مصر در حالی امروز به اتهام قتل تظاهرکنندگان در قیام مردمی اوایل سال 2011 در دادگاه حاضر می شود که به نظر می رسد مردم مصر مانند گذشته به این گونه محاکمه ها توجه ندارند.

از سرگیری محاکمه حسنی مبارک رئیس جمهور سابق مصر مسئله ای مهم در مصر تلقی می شود ولی مطرح شدن مسائل مهم تر مثل اوضاع وخیم معیشتی و کشمکش سیاسی بین مخالفان و اخوان المسلمین و مسائل مربوط به الازهر و کلیسای قبطی موجب شده است مردم مانند گذشته به محاکمه حسنی مبارک توجه نداشته باشند.

با این حال مشاهده حسنی مبارک 84 ساله -که بیش از سی سال بر مصر حکومت کرد- و سران حکومت او در دادگاه با واکنش هایی مواجه شد. بسیاری مخالفان مصری محاکمه مبارک و سران حکومتش را نمایشی برای منحرف کردن توجه افکار عمومی مصر دانستند. موسسه آمریکایی بروکینگز نیز چنین عقیده ای دارد و اعلام کرد حزب حاکم بر مصر از این محاکمه برای منحرف کردن نگاه‌ها از مشکلات دشواری که با آن مواجه است استفاده می کند.

کد خبر 208867
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز