دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

گروه بین الملل: باز سازی عراق در آینده نزدیک امکان پذیر نیست.

گروه مسئول بررسی سرمایه گذاریهای آمریکا در عراق در گزارشی 210 صفحه‌ای که دیروز در واشنگتن دراختیار محافل خبری قرارگرفت یادآور شده است که سرمایه گذاری 400 میلیاردی آمریکا از زمان اشغال عراق تاکنون نه فقط بازده پیش بینی شده را نداشته بلکه کمترین بهبود را برای مردم عادی عراق نیز در پی نداشته است.
در این گزارش آمده است که رشوه خواری ودزدی در عراق هر روز ابعاد بیشتری می‌یابد وحدود 5 میلیارد به همین طریق از  سرمایه گذاریهای خارجی در عراق حیف و میل شده است.
بیشترین سرمایه‌های هدر رفته مربوط در بخش صادرات نفت و امنیت داخلی است.
این گزارش می‌افزاید که آمریکا با وجود خرجهای میلیاردی در عراق هنوز نتوانسته است حداقلی از امنیت را برای مردم عراق به ارمغان بیاورد و هر روز بر تعداد کشته شدگان و قربانیان حمله‌های انتحاری افزوده می‌شود.در آخرین مورد از این ناآرامی‌ها روز دوشنبه باردیگر انفجاری انتحاری جان تعدادی را در بغداد گرفت.پیشتر نیز 4 سرباز آمریکایی جان خود را از دست دادند.در کنار  بمب گذاری‌ها در بغداد،شهرهای دیگر عراق نیز همچنان شاهد حمله‌های گوناگون است و در موصل نیز در حمله‌ای انتحاری یک پست پلیس عراق نابود شد.
ارتش آمریکا در عراق در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که در ماه آوریل 103 سرباز آمریکایی در عراق کشته شده‌اند که این بالاترین رقم کشته شدگان آمریکایی در سال جاری میلادی است.
در ماه دسامبرسال میلادی گذشته ارتش آمریکا در یک ماه 113 کشته داد و مقامهای نظامی‌آمریکا در آن هنگام اعلام کرده بودند که با طرح امنیتی تازه‌ای که برای بغداد تدارک دیده‌اند از حملات انتحاری کاسته خواهد شد.
به گزارش منابع خبری این پیشبینی آمریکایی‌ها تاکنون به حقیقت نپیوسته و همین موضوع در کنار گزارش اخیر گروه بازرسی بار دیگر دولت بوش را به چالش کشانده است.
کد خبر 20885

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز