همشهری آنلاین: عضو کمیسیون تلفیق مجلس درباره دلایل رد کلیات لایحه بودجه ۹۲ در تلفیق گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته، در لایحه بودجه سال جاری نرخ تورم در حدود ۴۰ درصد پیش‌بینی شده است.

تسنیم نوشت: هادی قوامی درباره دلایل رد شدن کلیات لایحه بودجه 92 در کمیسیون تلفیق، اظهار کرد: وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی، شفاف نبودن درآمدها، مغایرت لایحه با بندهایی از قوانین دائمی و بالادستی و مسائل مربوط به واگذاری‌ها از عمده ایرادات و اشکالات وارد به کلیات لایحه بود.

وی اشاره‌ای هم به صحبت‌های موافقان لایحه داشت و گفت: شفاف بودن اعداد و ارقام قانون هدفمندی یارانه‌ها برخلاف لایحه سال 91 و مشخص بودن سهم بخش‌های مختلف در اجرای این قانون و واقعی‌تر بودن میزان درآمدهای نفتی نیز از جمله نقاط مثبتی بود که موافقان بر آن‌ها تأکید داشتند.

لین عضو کمیسیون تلفیق ادامه داد: دولت برای سال 91، فروش دو میلیون و 300 هزار بشکه نفت را در نظر گرفته بود که عملا به یک میلیون و 400 هزار بشکه رسید اما در لایحه سال 92 به فروش یک میلیون و 300 هزار بشکه نفت اشاره کرده که این نشان از واقعی‌تر شدن درآمدها دارد البته بماند که این کاهش حجم فروش باید از محل افزایش قیمت‌ها جبران شود و قیمت‌ پایه برای ارز نیز باید 2450 تومان باشد تا مانند سال گذشته با چند نرخی شدن و اختلال بازار مواجه نشویم.

نماینده مردم اسفراین در پاسخ به این سوال که بابررسی‌های انجام شده در کمیسیون، چه رقمی را برای تورم پیش‌بینی می‌کنید؟، گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته تورم رقمی در حد 40 درصد خواهد بود که البته این با احتساب اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌هاست در صورتیکه ممکن است این بند از لایحه توسط نمایندگان حذف شود و تأکید همچنان بر عدم اجرا باشد.

کد خبر 208707
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز