سال نو شده است، حال و هوای شهر بهاری است و گل و ریحان و لاله در این سو و آن سوی شهر دیده می‌شود. هم اکنون جشنواره‌ی لاله‌های بهاری در بوستان‌های ملت، شریعتی و حاشیه‌ی خیابان ولی‌عصرعج افتتاح شده است.

«جشنواره‌ی گل‌های لاله» و پنج خبر دیگر

رضا مددی معاون امور شهری و فضای سبز  شهرداری منطقه‌ی 3 می‌گوید:« بیش از 850 هزار پیاز لاله در 33  گونه و طیف رنگی بسیار متنوع هم‌زمان با فصل بهار در این نقاط  شکوفا شده و این بوستان‌ها را غرق گل کرده است.»

 

روز جهانی کتاب کودک و یک پیام

دیدار بهاری و گرامی‌داشت روز جهانی کتاب کودک امروز  پنج‌شنبه، 22 فروردین در انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار می‌شود. هر سال اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان گرد هم می‌آیند و در این نشست معمولاً یکی از پیشکسوتان  ادبیات کودک و نوجوان پیامی در گرامی‌داشت کتاب کودک می‌دهد و در این نشست اعضای انجمن گپ و گفتی انجام می‌دهند.

امسال رضی هیرمندی پیام روز جهانی کتاب کودک را می‌دهد. او مترجم کتاب‌های سیلوراستاین داستان‌های جذاب آقای گام و کارهایی از رولد دال است.

گفتنی است این مراسم از ساعت 17 تا 20 برگزار می‌شود.

 

دهکده‌ی سلامت

این هفته‌، هفته‌ی سلامت است و جالب این‌که یک دهکده‌ی سلامت در پارک لاله برپا شده که از 18 تا 24 فروردین فعال است.  دکتر اسماعیلی مدیر اداره‌ی سلامت منطقه‌ی 6 شهرداری تهران، از برگزاری ویژه برنامه‌های متنوع پزشکی، آموزشی، ورزشی و فرهنگی با شعار «فشارخون» به مناسبت هفته‌ی سلامت در این دهکده خبر داد.

او می‌گوید: «علاوه بر این دهکده، هر روز متناسب با شعارهای روزانه‌ی هفته‌ی سلامت، کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس، خانه‌های سلامت و مساجد منطقه دایر می‌شود.»

 

نخستین جشنواره‌ی شعر کودک و نوجوان رضوی

نخستین جشنواره‌ی سراسری شعر کودک و نوجوان رضوی، توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار می‌شود و تو تا 31 خرداد فرصت داری که شعرهایت را بفرستی. این جشنواره در چهارچوب یازدهمین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی امام رضاع برای کودکان و نوجوانان 7 تا 17 سال برگزار می‌شود.

برای اطلاعات بیش‌تر به آدرس www.kanoonnews.ir مراجعه کنید.

 

امانت گرفتن وبلاگ در کتابخانه!

از قدیم کتابخانه جایی برای امانت گرفتن کتاب و نشریات چاپی بوده، اما حالا دیگر این تعریف دقیق نیست! با گسترده شدن نشریات آنلاین و وب‌سایت‎ها، قرار است کتابخانه‏‌ها از این به بعد وبلاگ و وب‌سایت، هم به مردم قرض بدهند! کتابخانه‏‌ی بزرگ بریتانیا با داشتن آرشیو بیش از 4/8 میلیون وب‌سایت قرار است این پروژه‏‌ی جدید را راه‎اندازی کند. در این برنامه، دسترسی به انواع سایت‏‌ها، بلاگ‏‌ها و حتی شبکه‏‌های اجتماعی ممکن می‏‌شود. تصور کنید بعد از 20 سال به آن‌جا بروید و وبلاگ دوران نوجوانی‏‌تان را برای یک هفته قرض بگیرید تا بخوانید، جالب است، نه؟

 

پول در بیاوریم یا نه؟

شما با پول درآوردن موافقید؟ یعنی دوست دارید پول تو جیبی‌تان را خودتان دربیاورید؟! به تازگی یک نظرسنجی در اروپا انجام شده که در آن نظر نوجوانان زیادی درباره‏‌ی این موضوع پرسیده شده است. تحقیقات نشان می‏‌دهند افرادی که در نوجوانی یا کودکی کارهای کوچکی انجام می‏‌دهند و در قبال آن مزد می‏‌گیرند، در آینده قدر پول را بیش‌تر می‏‌دانند و راه و روش‏‌های پس‌انداز را راحت‏‌تر می‏‌آموزند.

کد خبر 208700
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز